Nedavno smo dobili platformu online koja omogućuje da besplatno potražimo ili ponudimo pomoć. Uspije li zaživjeti u Hrvatskoj, mogla bi se proširiti i u ostalim zemljama u regiji
Banka sreće je platforma online koja spaja ljude koji mogu i žele ponuditi svoja znanja, vještine, bilo što u čemu su dobri s onima kojima je pomoć te vrste potrebna. U Hrvatskoj je službeno pokrenuta na Svjetski dan sreće, 20. ožujka.
Prva platforma ove vrste pojavila se u Estoniji. Izvorna stranica prevedena je, osim na hrvatski, na još sedam jezika (engleski, njemački, talijanski, nizozemski, francuski, španjolski i ruski). Kako bi mogli pregledavati oglase ili objaviti vlastiti, morate se registrirati - putem e-maila, Google+ ili Facebooka.
Za stvaranje Banke sreće u Hrvatskoj se pobrinula poslovno humanitarna udruga POZA, koja je na njoj radila od kraja 2013. godine nakon što je Ivana Štulić, jedna od članica udruge, naišla je na informaciju o njoj.
U pokretanju su na razne načine pomogli svi članovi udruge, a još su se posebno istaknuli Marijana Šarolić Robić, Saša Mrvoš, Stjepan Pavlek, Hajdi Ćenan i Matija Birov te vanjska suradnica za odnose s javnošću Dijana Sušac
Tijekom prva dva tjedna rada zabilježila je više od sto registriranih korisnika i više od sto oglasa. 'Dnevno ih se prijavljuje 50 do 100 ljudi', navodi predsjednik udruge POZA Aco Momčilović, a kreirana je i Facebook stranica koju trenutno prati preko 2300 ljudi, od kojih su 80 posto žene. 'Bit će zanimljivo vidjeti da li ta razlika postoji i u broju kreiranih oglasa na webu i kolika je', dodaje.
Većina oglasa (oko 70 posto) su ponude za pomoć drugima, a oko 30 posto upiti. 'Jako nam je drago vidjeti i da je već u tako kratkom roku odgovoreno na preko 50 posto upita, kao i da je iskorišteno preko 40 posto ponuda', kaže Momčilović.
Većina ponuda i potražnji dolazi iz područja Zagreba - oko 40 posto. Slijede Rijeka i Varaždin. Dosad su oglasi stigli iz ukupno 20 gradova, dok se ukupan broj transakcija mjeri u desecima, moguće već i stotinama.
Adaptacija web stranice trajala je otprilike godinu dana. Najviše vremena je potrošeno na prevođenje, i prilagodbu vizualnog identiteta. Par mjeseci su trajale i pripreme za događanje kojim je obilježeno pokretanje.
'Najveći dio razvoja zapravo tek predstoji. Planiramo napraviti potpuno novi, puno moderniji i funkcionalniji web. Upravo smo u procesu izrade specifikacije i traženja modela po kojem ćemo to napraviti', najavljuje Momčilović.
Svih 15 članova POZA-e je doprinijelo na svoj način projektu. Tim je, kao i sami članovi udruge vrlo raznovrstan, pa ima FER-ovaca/FER-ovki, ekonomista, pravnika, psihologa...
Za sada je projekt financiran osobnim donacijama članova udruge, kako novčanim, tako i radnim satima te stručnošću i znanjem. Uključile su se i osobe iz javnog života, poput Mie Kovačić, Saše Cvetojevića, Mate Rimca i Hrvoja Prpića.
'Tražimo veća sponzorstva kako bi se kvaliteta projekta i weba digla na višu razinu. Već smo dobili i razne upite kompanija koje su zainteresirane uključiti se kroz programe odgovornog korporativnog upravljanja, kaže Momčilović.
Uspije li zaživjeti u Hrvatskoj, POZA će platformu ponuditi i ostalim zemljama u regiji. Upiti su već stigli iz Slovenije, BiH i Srbije. 'Cilj nam je potaknuti na pomaganje i društveno odgovorno ponašanje svih ljudi, i kroz to utjecati na povećanje kvalitete života svih ljudi', zaključuje Momčilović.