Reid Hoffman

Mreži za poslovnjake raste popularnost, a osnivač tvrdi: 'Ljudi još uvijek ne znaju upotrebljavati LinkedIn.' Ovo je njegova priča

26.09.2021 u 18:58

Bionic
Reading

Uz biografiju koja izgleda kao da ju je napisao njegov predstavnik za odnose s javnošću, Reid Hoffman prošao je sve od dizajna igara, preko vođenja jedne od, ako ne i najpopularnije online usluge za prijenos novca, pa sve do društvene mreže za koju je Microsoft platio sulud iznos novca

Dok društvena mreža za poslovne ljude osnovana 2006. nastavlja postavljati rekorde s preko 2,5 milijardi korisnika, njezin predsjednik uprave, tehno guru i javni govornik Reid Garret Hoffman nastavlja nizati poslovne uspjehe.

Pedesetčetverogodišnji poduzetnik iz Palo Alta u Kaliforniji skoro je cijeli život posvetio karijeri, a danas sjedi na nešto više od 2,4 milijarde dolara. Njegovo najveće dostignuće, LinkedIn, ima 2,5 milijardi korisnika, a u posljednje tri godine dobio je 200 milijuna novih.

Premda zahvaljujući LinkedInu trenutno ima vrlo povlaštenu poziciju u Microsoftu, čiji je član uprave, Hoffman najviše vremena provodi baveći se područjem rizičnog kapitala kao partner u kompaniji Greylock Partners. Njegova karijera je, doduše, počela puno ranije - dok je još bio dijete.

Rani počeci

Hoffman se rado opisuje kao veliki ljubitelj tRPG igara. Njegov prvi posao bio je onaj kod proizvođača igara na ploči i stolu Chaosiuma, čije je sjedište bilo blizu kuće njegovih roditelja. U Chaosiumu je radio kao urednik te je doprinio razvoju vrlo popularne igre RuneQuest, odnosno njezinog proširenja Borderlands iz 1982. Hoffman kaže da je za svoj doprinos radu igre dobio istu plaću kao njezini dizajneri Steve Perrin, Sandy Petersen i Greg Stafford.

Diplomu je stekao na Stanfordu 1990. te je nagrađen školarinom Marshall, kao i nagradom Dinkelspiel. Diplomirao je na simboličkim sustavima i kognitivnoj znanosti, nakon čega je 1993. magistrirao filozofiju u Wolfsonu na Oxfordu.

Karijera i životna filozofija

Premda veliku većinu priče o Hoffmanovoj karijeri možemo pronaći uglavnom u njegovoj biografiji i na službenoj stranici ReidHoffman.org, poslovnjak svojom životnom misijom ne smatra samo poslovni uspjeh, već pokušaj mijenjanja svijeta. Prvo je navodno htio uroniti u akademske studije, no shvatio je da skoro nitko neće čitati debele knjige te da će doseći puno više ljudi ako se krene baviti poduzetništvom - što je i napravio.

Njegov prvi posao u struci bilo je stažiranje u vinariji Inglenook, nakon čega se 1994. zaposlio u Apple Computeru te je radio na njihovoj ranoj verziji društvene mreže pod imenom eWorld - koju je 1996. preuzeo AOL. Godine 1997. osnovao je svoju prvu kompaniju SocialNet.com, stranicu za dejting koja je spajala ljude sličnih interesa, odnosno njegovim riječima: 'Za ljude poput golfera koji su tražili partnere u susjedstvu.' Njegov prvi zbilja velik projekt i kompanija koja će ostaviti velik trag na digitalnom tržištu bio je i ostat će - PayPal.

Hoffman je tijekom rada u SocialNetu bio član PayPalovog upravnog odbora tijekom osnivanja te je 2000. godine napustio SocialNet. Nakon toga postao je glavni voditelj PayPala te se, prema kolegama, 'morao boriti za svaku moguću prednost, postavši stručnjakom za rad u vrlo kompetitivnom okružju'.

To ga je dovelo na čelo pregovaračkog tima unutar PayPala, njegovog razvoja te odjela za komunikaciju s vlastima i pravnim odjelom, u kojem je, po riječima njegovog tadašnjeg šefa Petera Thiela, 'bilo puno požara koje je morao gasiti'. Kad je eBay 2002. kupio PayPal za vrtoglavih 1,5 milijardi dolara, Hoffman je bio njegov potpredsjednik.

  • +4
Reid Hoffman Izvor: Profimedia / Autor: Steve Jennings / Getty images / Profimedia

Era LinkedIna

Hoffman je osnovao LinkedIn u prosincu 2002. uz pomoć dvojice kolega sa SocialNeta, uključujući Allana Bluea, bivšeg kolege s fakulteta i kolege dok je radio u Fujitsuu. Kompanija je otvorila virtualna vrata 5. svibnja 2003. kao jedna od prvih društvenih mreža orijentiranih poduzetnicima. Peter Thiel i Keith Rabois, kolege iz PayPala, odlučili su investirati u LinkedIn te su, uz Hoffmanovo rukovođenje, do 2014. na mrežu privukli preko 322 milijuna korisnika iz preko 200 zemalja.

Izvršni direktor LinkedIna bio je četiri godine, nakon čega je 2007. postao predsjednikom kompanije i predsjednikom odjela za proizvode. Godine 2009. došao je na mjesto izvršnog direktora te je 2011. držao udio u firmi u vrijednosti od 2,34 milijarde dolara i to bez uračuna bilo kakvih beneficija iz Greylock Partnersa, s kojima surađuje od 2009.

Unatoč uspjehu društvene mreže, Hoffman tvrdi da ju hrpa ljudi još ne zna koristiti i da će im LinkedIn pomoći u tome - u jednom je razgovoru rekao 'da svatko mora razmišljati proaktivno o tome kako koristiti alat koji dozvoljava novi način kretanja, što je mnogim ljudima prilično teško'. Što god korisnici mislili o tome, jedna stvar bila je sigurna - kompanija i njezin poduzetni šef u jednom su trenu zapeli za oko Microsoftu te ju je 2016. kupio za 26,2 milijarde dolara, nakon čega je Hoffmana svega godinu kasnije postavio u svoje predsjedništvo.

Mjesto u prominentnoj i vrlo agresivnoj tehnološkoj kompaniji nije mu bilo dovoljno pa se nastavio baviti investicijama u sklopu Greylock Partnersa i trenutno vodi njihov Discovery Fund. Hoffman se, ukratko, našao u vrlo dobrom društvu te je uz pomoć trenutnih i bivših kolega nesmetano nastavio gomilati zaradu - postoji razlog zbog kojeg se skupina bivših direktora PayPala, a koji danas igraju velike uloge u razvoju svjetskog tehnološkog sektora, često naziva PayPal mafijom.

Poslovnjak i govornik

Uz svu slavu i novac (uglavnom novac) do kojeg je došao tijekom karijere, Hoffman je pronašao vremena i za to da svoju životnu filozofiju prenese drugima. Ideja koju je razvio još tijekom studiranja bila je pokušati utjecati na svijet, što je na koncu - i uspio.

Danas, kao što to obično ide s milijunašima, mnogi žele otkriti tajnu njegova uspjeha, što mu je pružilo priliku za dodatnu zaradu i slavu u vidu nekoliko izdanih knjiga, kao i velikog broja govora tijekom simpozija, uključujući konferenciju XPrize Foundationa, Fast Forwardov Accellerate Good Global i mnoge druge.

Hoffman također predaje na Stanfordu, Harvardu, MIT-jevom Media Labu i drugim sveučilištima te ponekad gostuje u TV emisijama i sa svima dijeli komadiće svoje poslovne mudrosti.

Uz toliku zaradu i broj uspješnih kompanija iza sebe, priča o poduzetnom akademiku koji je napravio društvenu mrežu za poslovni networking može se zaključiti njegovim pozicioniranjem uz neke od najuspješnijih predstavnika moderne tehnološke ere. Čini se da, na koncu, i u svijetu tehnologije dobro poznanstvo vrijedi više od zlata.