Na popravke kvarova mobilnih uređaja godišnje se širom svijeta troše milijarde dolara, funti i eura. No zašto biste kasnije plaćali više kad na vrijeme možete uzeti produženo jamstvo
Statistika je jasna: 63 posto korisnika smartfona živi u strahu da će im se potrgati zaslon na mobitelu i da će ostati bez pohranjenih podataka. No to nije sve, njih 92 čak posto smatra da su troškovi popravka previsoki.
Razumljivo, danas, kad dijagonale ekrana mobilnih telefona sustižu one na tabletima i omanjim laptopima, mudro ih je zaštititi te držati u torbicama i futrolama. No statistike govore da, bez obzira na sve, stakla i dalje pucaju te da su zamjena stakala i ekrana i dalje jedan od najčešćih razloga za odlazak serviseru. A ti odlasci mogu dobro udariti po džepu, posebno kad se kvarovi dogode izvan jamstvenog roka. Uostalom, jedan od Murphyjevih zakona govori o vjerojatnosti da se uređaj pokvari ili ošteti čim mu istekne jamstvo.
Izvještaj tvrtke Blancco prikupio je i obradio podatke iz stotina izvora kako bi statistički precizno izračunao koji se modeli pametnih telefona najčešće, a koji najrjeđe kvare, baš kao i jesu li pouzdaniji Androidi ili iOS-i.
Ma koji telefon koristili, njihovi vlasnici dijele neke iste karakteristike. Statistički, 45 posto smartfona njihovi će vlasnici oštetiti - slučajno. Najčešće kod kuće, dok gledaju televiziju, kuhaju ručak ili večeru, pa čak i dok peru rublje. Razlog je psihološki jednostavno objasniti; kod kuće se osjećamo sigurnije pa manje pazimo na svoje uređaje.
Čak 38 posto oštećenja događa se jer telefon vlasnicima jednostavno ispadne iz ruku, najčešće dok ga se vadi iz džepa. Dalje, 28 posto korisnika ispustit će svoj pametni telefon u neku tekućinu, a njih osam posto nečim će ga zaliti. Lude brojke samo se gomilaju. Statistički, 15 posto kvarova nastat će jer su mobiteli pali dok su se vlasnicima nalazili u krilu.
Statistika donosi pregled kvarova koji su u Sjedinjenim Američkim Državama zabilježeni 2018. Glavni razlog kvara po njima je pad uređaja na pod (74 posto). Slijedi ispadanje telefona iz džepa (49 posto), pad u vodu (39 posto), pad sa stola (38 posto), pad u zahodsku školjku (26 posto) i pad iz torbe (22 posto). Najčešća posljedica pada je, pogađate već, oštećenje zaslona.
Na popravke mobilnih telefona Amerikanci godišnje potroše oko četiri milijarde dolara, a taj iznos raste po stopi od 5,5 posto, javlja Forbes. Ljudska nespretnost otvorila je 23.000 novih radnih mjesta u 8000 servisa širom zemlje, najviše u jugoistočnim državama.
Osiguravateljska kuća Protect Your Bubble navodi pak da muškarci najčešće oštećuju mobitele na parkiralištima i u garažama, potom u kupaonicama, kuhinjama, spavaćim i dnevnim sobama. Zanimljivo, muškarci su 57 posto skloniji tome da mobitel ispuste u zahodsku školjku; zašto, ne navodi se u njihovom izvještaju. S druge strane, 40 posto i lomova i kvarova koji nastaju na ženskim mobitelima dogodi se u kupaonici.
Britanci, kazuju tamošnje statistike, svake godine potroše više od 680 milijuna funti samo na popravke i zamjene zaslona. Prosječna cijena popravka? Više od 30 funti. Stoga ne čudi podatak da više od trećine korisnika koristi oštećene uređaje.
Britanci polako dolaze pameti pa je njih 26 posto odlučilo osigurati svoje telefone. Trend je posebno raširen među mladima; njih 33 posto potpisalo je ugovore o dodatnom jamstvu. Hrvatska možda kaska za sređenim statistikama kvarova, no zato promptno slijedi trendove ugovaranja usluga dodatnog jamstva. HT Business jamstvo jedinstvena je usluga u Hrvatskoj koju za sada mogu ugovoriti samo poslovni korisnici Hrvatskog Telekoma i nudi tri opcije koje se ugovaraju prilikom kupnje uređaja.
Produljeno HT Business jamstvo daje 12 mjeseci dodatne sigurnosti nakon isteka originalnog proizvođačevog jamstva i obuhvaća identične kvarove kao i jamstvo proizvođača. Kod Appleovih uređaja to vrijedi unutar ugovorne obveze od 24 mjeseca; prvu godinu koristi se originalno tvorničko Appleovo jamstvo, dok je druge godine korisnikov mobitel osiguran jednakim jamstvenim uvjetima kroz uslugu. Kod ostalih proizvođača tvorničko jamstvo traje 24 mjeseca, a produljeno jamstvo vrijedi još 12 mjeseci, ukupno 36 mjeseci.
HT Jamstvo na zaslon namijenjeno je osiguranju najosjetljivijeg i najskupljeg dijela pametnog telefona, njegovog ekrana. Zamjena zaslona može se iskoristiti jednom u trajanju ugovorne obveze od 24 mjeseca.
Tu je i HT Premium jamstvo koje pokriva sva oštećenja i kvarove na uređaju i može se iskoristiti jednom tijekom ugovorne obveze od 24 mjeseca. Riječ je o usluzi koja se po svemu ponaša kao kasko osiguranje, ali ovaj put za mobitele.