VOID MAIN STUDIO

'Ne mrdamo iz Osijeka, ovdje je dobro raditi igre'

21.01.2018 u 07:56

Bionic
Reading

Borilačkom igrom čiji su junaci napravljeni po uzoru na organizacijski tim najvećeg domaćeg sajma igara osječki Void Main Studio kreće u borbu za svoj dio tržišta vrijednog sto milijardi američkih dolara. Kako to namjeravaju napraviti ispričao nam je kreativac Leo Tot

Void Main Studio, danas najveći slavonski studio za izradu video igara, osnovan je u ožujku 2017. godine, u sklopu inicijative iz koje je nastala Game Dev Osijek Akademija i prvi službeni osječki GameJam.

Veliku su ulogu imala i sva događanja vezana uz razvoj igara tijekom protekle tri godine u sklopu Osijek Software Cityja.

  • +6
Upoznajte osječki Void Main Studio Izvor: Void Main Studio / Autor: Void Main Studio

Osnovali su ga Bela Ikotić, danas direktor zadužen za poslovni razvoj studija koji je zbog novog posla otišao iz osječkog inkubatora BIOS, i Leo Tot koji je više zadužen za operativno poslovanje i kreativu. 

'Poslovnu priliku vidimo u trendovima globalne game industrije koja je najbrže rastuća industrija zabave u svijetu. Na godišnjoj je razini u 2017. ostvarila prihode preko sto milijardi američkih dolara. Za svaku slijedeću godinu predviđa minimalni rast od 6,2 posto', rekao je tportalu Tot.

Temeljem te vizije uspjeli su, kako su objavili krajem prošle godine, nagovoriti skupinu javnosti još uvijek nepoznatih domaćih ulagača da u Void Main Studio ulože 250 tisuća eura, čime danas financiraju poslovanje. 

'Investitori su pojedinci koji prate trendove i događanja u IT industriji, tako da bez obzira što nisu nužno poslovali unutar IT industrije, znaju kako ona funkcionira i kakve prihode je u stanju ostvariti. Nismo ih morali nagovarati jer su već bili izrazili interes za ulaganje u IT segment industrije. 

Najzahtjevniji dio pregovora zapravo je bio oko dokazivanja kako možemo ostvariti  prihode i projekcija, kako bi investitori dobili kristalno jasnu sliku o industriji video igara kao dobrostojećoj i vrlo lukrativnoj industriji', opisao je Tot.

Osim investicije, najveći dio prihoda trenutno ostvaruju suradnjom na vanjskim projektima, odnosno na projektima po narudžbi klijenata te outsourcingom.

Igra s brendom

No, kako se Void Main Studio bavi i razvojem vlastitih projekata, očekuju prihode i s te strane. Primarno se to odnosi na projekt Reboot Overlords, koji bi se na tržištu mogao naći tjedan dana prije ovogodišnjeg sajma igara Reboot InfoGamer, koji obično počinje sredinom ili krajem studenog. Igra je već je bila predstavljena povećim štandom u sklopu prošlogodišnjeg Infogamera, gdje je ostvarila zapažen nastup.

Reboot Overlords je u kategoriji borilačkih igara (točnije, 2D arena fighting). Prva je na svijetu kreirana oko domaćeg brenda poznatog po organizaciji niza događanja vezanih uz svijet video igara, među kojima su najpoznatiji već spomenuti sajam Reboot Infogamer i konferencija namijenjena razvojnim programerima Reboot Develop, koji su brojem posjetitelja i razinom gostiju davno nadišli lokalne i regonalne okvire, kao i mjesečnik Reboot

Igra je namijenjena kompetitivno nastrojenim igračima i igračicama te svima koji vole borilačke igre. Specifična je po tome što sadrži likove temeljene na članovima Rebootovog organizacijskog tima, koje su nazvali Overlordima. Svaki Overlord je jedinstven po definiciji, pa će bitno utjecati na pristup igranju i raznolikost samog igranja, pojasnio je Tot.

U budućnosti fokus Void Main Studija bit će igre za stolna računala i konzole. Ipak, dodao je Tot, bilo bi vrlo naivno i neprofesionalno zanemariti mobilno tržište videoigara s obzirom na popularnost platforme te na prihode koje je ostvaruje na godišnjoj razini.

Obrazovanjem do novih kadrova

Velike nade polaže u kreativne pojedince u timu, od kojih očekuje raznovrstan spektar video igara. Studio trenutno broji osam zaposlenih, od kojih je jedan honorarac na studentskom ugovoru. Kao i brojne druge tvrtke iz te grane industrije, Void Main Studio ima problema s nedostatkom kadrova. Tot i društvo te probleme namjeravaju dugoročno riješiti stalnim obrazovnim projektima. 

'Glavne prednosti rada u Osijeku su dugogodišnji kredibilitet i pozitivni rezultati poslovanja u IT industriji, kojem u najvećem dijelu pridonosi zajednica kvalitetnih pojedinaca iz kolektiva Osijek Software City te njihova kontinuirana inicijativa, podrška i doprinos prema zajednici kroz razvojne i edukacijske projekte. 

Ne planiramo se u skoroj budućnosti seliti iz Osijeka. Nema potrebe za tim. Smatram kako uspješnost konkretnog razvojnog studija ovisi isključivo o vlastitim ambicijama, želji za uspjehom u industriji igara te predanosti. Ako ste to riješili, lokacija je apsolutno trivijalna', uvjeren je Tot.

Još kad bi država uložila...

Kako bi država mogla potaknuti razvoj domaće industrije igara?

  • +5
Deset najzanimljivijih stvari koje smo vidjeli na Infogameru Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

'To je pitanje od milijun dolara. Vjerujem kako država ima interes za poticaj priključivanju u industriju videoigara.Teško mi je vjerovati kako političari ne razmišljaju o tom sektoru, s obzirom da pozitivne rezultate i dobit koju je moguće ostvariti. Međutim, vjerojatno im nije još u fokusu iz već nama apsolutno poznatih razloga. Nedavno je zajednica hrvatskih proizvođača video igara kreirala inicijativu u obliku Prijedloga zakona o audiovizualnim djelatnostima, a u svrhu poticaja i razvijanja sustava potpora razvoju audiovizualnih djelatnosti na državnom i međunarodnom nivou, među koje pripada i razvoj videoigara. Cilj je bio podići svijest o industriji video igara kao ozbiljnom poslu. Država bi kvalitetno mogla pomoći potporom i ulaganjem resursa u najmanje jednakom obliku i iznosu koji hrvatski razvojni studiji ostvaruju i pružaju natrag zajednici. Jedino u tom slučaju možemo pričati o nekakvom kvalitetnom poticaju', zaključio je Tot.