Kompanija koja trenutno drži prava za proizvodnju i distribuciju BlackBerry brenda će prestati prodavati uređaje zaključno s 31. rujnom 2020.
Brend zbog kojeg i danas imamo BlackBerry telefone, TCL Communications, drugim dijelom 2020. planira prestati prodavati ovu poznatu liniju uređaja. U nedavno objavljenom tweetu TCL je službeno potvrdio da više neće prodavati BlackBerry telefone nakon 31. rujna 2020., a razlog je gubitak licence za njihovu proizvodnju. Postojeći uređaji će, naravno, i dalje dobijati softversku podršku.
Kako je BlackBerry uopće došao u ruke TCL-a? Kompanija koja je proizvodila BlackBerry uređaje 2016. je odlučila prestati proizvoditi telefone nakon serije loše prodanih modela te je u jednom trenu odlučila licencirati svoj brend. Najjači partner bio je TCL s kojim je kompanija ugovorila globalni ugovor za distribuciju, proizvodnju i dizajn BlackBerry telefona. Prema The Vergeu, TCL je odradio prilično dobar posao - spojivši funkcije modernih telefona s klasičnim dizajnom BlackBerryja. Problem je, doduše, što niti jedan njihov telefon nije bio masivni hit - štoviše, posljednjih nekoliko uređaja je dobilo jako loše ocjene.
Kamo nakon TCL-a?
Bez distributera i proizvođača TCL-a postoji mogućnost da će BlackBerry kao brend jednostavno nestati. Podsjetimo, BlackBerry ima nekoliko drugih partnera koji distribuiraju i proizvode njegove telefone, no odnosi s tim kompanijama su, citiramo, 'prilično ograničeni'. BB Merah Putih je, primjerice, 2017. izbacio samo jedan telefon u Indoneziji, dok je Optiemus Infracom proizveo nekoliko modela za Indiju, Šri Lanku, Nepal i Bangladeš. TCL, proizvođač koji planira prestati proizvoditi BlackBerry telefone krajem ljeta, imao je licencu za proizvodnju i distribuciju u svim ostalim regijama.
Potez udaljavanja od BlackBerry brenda dolazi u paru s TCL-ovim tržišnim ambicijama. Kompanija, naime, već dulje vrijeme proizvodi telefone različitih brendova poput BlackBerrya, Alcatela i Palma, no ove godine planira proizvesti i distribuirati smartfone pod svojim imenom. Odlazak od BlackBerryja omogućit će joj, pretpostavlja izvor, puno više resursa za razvoj vlastitog brenda.