JEFTINIJA OPCIJA

Netflix napokon objavio detalje pretplate s reklamama, evo što čeka 'švercere'

04.11.2022 u 13:38

Bionic
Reading

Cilj im je privući neplatiše (ljude koji dijele račune s drugima) da otvore nove račune i servis počnu gledati po nižim cijenama - uz zdravu dozu reklama

Netflix, otkad je shvatio da gubi novac, muči ideja gledatelja koji ne plaćaju punu cijenu pretplate već se 'švercaju' dijeleći troškove računa i profil s prijateljima. Kompanija je u post-covid eri pronašla rješenje u obliku jeftinije pretplate s reklamama, no opciju nije htjela izbaciti u javnost prije testiranja u Meksiku i Kanadi te pažljivog smišljanja cijene same usluge.

Danas je tako došao dan službenog početka ove pretplate koju Netflix zove 'Basic with Ads' te koja se po nižoj cijeni nudi kupcima u SAD-u, Ujedinjenom kraljevstvu, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Australiji, Japanu, Koreji i Brazilu, izvještava The Next Web.

Pretplatnici u SAD-u tako će plaćati 6.99 dolara mjesečno, što je 13 dolara manje od premijskog plana, 9 dolara manje od standardnog plana i 3 dolara manje od osnovnog plana. Kompanija piše da neće podići cijene drugih modela kao što će biti slučaj sa Disneyjem Plus koji također uvodi pretplatu uz reklame.

Disneyjeva startna pretplata s reklamama, usporedbe radi, košta dolar više od Netflixove.

Koliko točno reklama?

Svaki će sat korisnici morati gledati 4 do 5 minuta reklamnih poruka koje će se vrtiti prije i tijekom filmova i TV emisija. Reklame će trajati 15 do 30 sekundi. Na sreću, novi Netflixovi filmovi doći će samo s reklamama prije početka, što znači da ih one neće prekidati kao starije filmove koji će dobiti reklame tijekom trajanja.

Koje su loše strane ove pretplate?

Kao što je slučaj sa osnovnim planom bez reklama, osnovni program s reklamama imat će nižu kakvoću videa od 720p te će se moći gledati samo na jednom uređaju. Pretplatnici razine s reklamama također neće moći preuzimati filmove na svoje uređaje kako bi ih kasnije gledali bez potrošnje internetskog prometa. Kompanija je također spomenula da pretplatnici neće imati pristup 5 do 10 posto postojećeg kataloga zbog restrikcija vezanih uz razne licence.

Spas za Netflix?

Premda ideja uvođenja pretplate s reklamama zvuči kao pristojan izvor prihoda koji cilja sve one kojima je pretplata preskupa, bit će zanimljivo vidjeti koliko će se novih potrošača pretplatiti na jeftiniju razinu i koliko će pretplatnika mijenjati pretplatu kako bi smanjili troškove. Analitičari se slažu oko toga hoće li ovaj potez Netflixu donijeti dodatne prihode, no kao što te stvari obično idu - sve će postati jasnije s vremenom.