O izazovnoj 2020. godini, planovima za Crnu Goru i potencijalnoj tituli trećeg hrvatskog jednoroga tportal je razgovarao s Nikolom Kapraljevićem, operativnim direktorom Infinuma koji nam otkriva planove o širenju poslovanja
Stvaranje nečeg novog i razvoj kompanija uzbudljiv je posao. Kao što ljude u sportu veseli rezultat na semaforu, tako i ljude u Infinumu veseli kada vide dobre rezultate prihoda, profita ili valuacije, no, kako kaže operativni direktor Nikola Kapraljević za tportal - nije cilj postati jednorog, nego vidjeti nešto na što se može biti ponosan.
Pročitajte i zašto je optimističan oko poslovnih prilika u Hrvatskoj te zašto misli da se u posljednje dvije godine znatno više ljudi vratilo u Hrvatsku nego što se iselilo...
Najavili ste rast od 25 posto u ovoj godini - na čemu se temelje planovi?
Iako izazovna, 2020. godina za nas je bila itekako uspješna. Zabilježili smo prihod od 100 milijuna kuna, što je rast od 22 posto u odnosu na 2019. godinu, a ove godine očekujemo rast od 25 posto.
Temeljimo planove na širenju uspješnih suradnji s postojećim klijentima. Philips je, recimo, jedan od većih klijenata s kojim nam trenutno raste obujam posla. S njima surađujemo već nekoliko godina na razvoju platforme NutriU. Tim od 60-ak ljudi radi na cjelovitom ekosustavu pametnih kućanskih aparata kojima dovodimo inovativna rješenja kućanstvima diljem svijeta. Za mobilnu aplikaciju u sklopu tog projekta zajedno smo dobili prestižnu nagradu Red Dot Design.
Osim toga, otvaramo nove suradnje na zapadnim tržištima. Započeli smo suradnju i s nekoliko velikih kompanija. Neke od njih su Warner Bros Games, KPMG, PwC te Identiv, američka cybersecurity tvrtka koja je izlistana na tamošnjoj burzi NASDAQ.
Posljednjih godina rasli smo isključivo organski dok u narednim godinama planiramo dio fokusa staviti na aktivnosti vezane uz akvizicije i investicije, za što mislimo da će nam također pomoći da zadržimo visoku stopu rasta.
Kako je proteklo pandemijsko razdoblje u Infinumu? Za puno IT tvrtki ono je donijelo i pozitivne stvari, jeste li i vi među njima?
Pandemijsko je razdoblje bilo izazovno za sve nas. Iako smo otprije imali mogućnost rada od kuće, u ožujku 2020. to smo napravili na razini cijele firme, dostavili smo zaposlenicima svu potrebnu opremu i dali im do znanja da smo tu za njih, poslovno i privatno. Prilagodili smo se i uspostavili nove procese kako bismo mogli funkcionirati kao remote-first firma. Zadržali smo produktivnost i timski duh, tako da bih rekao da je to bila sreća u nesreći.
Naša je industrija nastavila ubrzano rasti i to upravo zato što je mnogo tvrtki tada shvatilo da moraju implementirati tehnologiju u svoje poslovanje. Promijenio se malo i mindset klijenata.
Rad od kuće pomogao je i da mnoge tradicionalnije tvrtke osvijeste to da je moguće raditi remote, a one koje su tražile isključivo lokalne partnere kroz taj su proces postale otvorenije prema tome da angažiraju tvrtke iz drugih država.
Kakva su očekivanja od Crne Gore?
Imamo velike planove za Crnu Goru. Smatramo da tržište ima potencijala jer imaju kvalitetne tehničke fakultete i visokoobrazovane ljude, a kulturološki smo dosta bliski. Trenutno ondje imamo tim od 15-ak ljudi, a u naredne dvije godine s Mladenom Rakonjcem, direktorom u Infinumu MNE, planiramo povećati tim na 60-ak ljudi.
Predviđaju vam titulu trećeg hrvatskog jednoroga - vidite li se u tom klubu?
Nama je cilj graditi uspješne proizvode i biznise. Želimo rasti, širiti se na nova tržišta, akvizirati tvrtke i investirati u zanimljive biznise. Kroz sve to, naravno, želimo omogućiti ljudima koji rade s nama da uče, razvijaju se i da zajedno rastemo.
Stvaranje nečeg novog i razvoj kompanija uzbudljiv je posao. Kao što ljude u sportu veseli rezultat na semaforu, tako i nas veseli kada vidimo dobre rezultate prihoda, profita ili valuacije, no nije cilj postati jednorog. Cilj je da u svakom trenutku kad pogledamo semafor vidimo za nas u tom trenutku zadovoljavajuće rezultate i nešto na što smo ponosni.
Planirate li novo širenje?
Planiramo se nastaviti širiti te stalno istražujemo nove prilike. Trenutno uz Crnu Goru aktivno radimo na razvoju brenda u zapadnoj Europi. U Velikoj Britaniji smo zaposlili nekoliko ljudi i planiramo nastaviti s rastom tog ureda. Također smo počeli više zapošljavati u New Yorku. Otvarat ćemo urede gdje god budemo mislili da možemo pozicionirati Infinum kao kvalitetnog partnera za razvoj digitalnih proizvoda. Osim organskog rasta, voljeli bismo u bližoj budućnosti odraditi pokoju akviziciju. Vidimo to kao svojevrstan izazov i prirodni sljedeći korak za tvrtku.
Zapošljavate li i kakav kadar te ima li dovoljno radne snage u domaćim okvirima?
Stalno smo u potrazi za kvalitetnim i ambicioznim ljudima. Trenutno imamo oko 350 zaposlenika i vanjskih suradnika, a do kraja godine planiramo zaposliti otprilike stotinjak ljudi. Nije realno da u ovolikom kapacitetu zapošljavamo samo na domaćem tržištu pa se otvaranjem novih ureda trudimo povećati prostor za potragu za talentima. U potrazi smo za inženjerima, dizajnerima, projektnim menadžerima, no i za svim ostalim pozicijama koje sudjeluju u planiranju i razvoju digitalnih proizvoda.
Kakvi su radni uvjeti i okvirne plaće?
Plaće ovise o velikom broju faktora, no kontinuirano radimo na tome da kolegama u tvrtki osiguramo plaće koje su iznad prosjeka tržišta na kojima zapošljavamo. Ulažemo puno vremena da osiguramo kvalitetne projekte na kojima se naši ljudi imaju prilike razvijati. Radimo na razvoju vrhunskih proizvoda koje koristi velik broj ljudi. Mislim da to u današnje vrijeme, kada velika većina tvrtki ima slične pogodnosti za zaposlenike, sve više dolazi do izražaja.
Naravno, pratimo i trudimo se biti inovativni po pitanju pogodnosti koje nudimo zaposlenicima. Organizacija posla je fleksibilna, osiguravamo edukacijski budžet koji kolege mogu trošiti na knjige, tečajeve ili odlaske na konferencije, imamo pogodnosti za roditelje, mogućnost prelaska iz jednog tima u drugi, besplatne sistematske preglede, subvencioniranu rekreaciju po izboru, mjesečne timske budžete za druženje i mnoge druge pogodnosti.
Iznimno nam je važno da su zaposlenici zadovoljni i da imaju dobre uvjete za rad te da rade na kvalitetnim projektima.
Kako ocjenjujete poslovnu klimu u Hrvatskoj i što biste voljeli da se poboljša?
Vrlo često fokusirani smo samo na loše vijesti, no ambiciozni i kvalitetni ljudi mogu u Hrvatskoj nevjerojatno puno napraviti. Unazad dvije godine svjedočimo poplavi pozitivnih vijesti iz mladih tvrtki. Spajanje Rimac/Bugatti i lansiranje Nevere, Photomath i Microblink, Memgraph, CircutMess sa STEM autićem Batman u suradnji s Warner Brosom, Infobip IPO. To su samo neke od sjajnih priča o kojima ćemo, siguran sam, još jako puno slušati u godinama koje dolaze.
Raste kvaliteta IT sektora u Hrvatskoj i mladi imaju super prilike ispred sebe. Dojma sam i da se u posljednje dvije godine znatno više ljudi vratilo u Hrvatsku nego što se iselilo. Rast i razvoj sektora prati i rast plaća, stoga ljudi više nisu toliko motivirani na odlazak.
Poslovna klima uvijek može biti bolja i svakako bi trebalo smanjiti birokratske prepreke i digitalizirati procese, no unatoč tome, oni koji žele raditi pronaći će način.