Nissan Note 1.2 Acenta
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Nissan Note 1.2 Acenta
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Novim Noteom Nissan je odlučio zatvoriti poglavlje o kompaktnim monovolumenima pa tako sada u segmentu B ima dva hatcbacka koji se grade na istoj platformi
Micra i Note izrađuju se na platformi V, a premda im je međuosovinski razmak podjednak, Note je od Micre duži za čitavih 30 cm. Ovo povećanje ponajviše se odrazilo na prtljažnik koji standardno nudi 325 litara zapremine, a obaranjem stražnje klupe raste do čak 2.000 litara.
Premda se o ukusima ne raspravlja, valja priznati da je niža krovna linija u kombinaciji s atraktivnijim prednjim krajem Note učinila estetski mnogo privlačnijim automobilom od prethodnika, a i u unutrašnjosti se može primijetiti isto. Automobil je sazdan od kvalitetnih materijala, ergonomija je vrlo dobra, kao i završna obrada. Drugim riječima, Note djeluje kao automobil koji će dosta dugo potrajati.
Možda više nije monovolumen, no zato je zadržao izdašnu količinu prostora na stražnjoj klupi gdje će mjesta za koljena, ramena i glave naći i dvometraši. Doduše, sjedne li ih u ovaj automobil četvero, Noteov motor bi se mogao dobrano namučiti.
Testna varijanta došla je s novim Nissanovim trocilindričnim benzincem s varijabilnim razvodom ventila i direktnim ubrizgavanjem. Ovo je najslabija benzinska inačica koja razvija tek 80 KS što prilično jasno dolazi do izražaja čim izađete iz grada na otvorenu cestu. Maleni atmosferac rado se vrti i odlično zvuči no s više putnika i nešto njihove prtljage podosta mu nedostaje snage. U gradu ovo ne dolazi toliko do izražaja zahvaljujući dobro pogođenim prijenosnim omjerima, no potrebno je imati dosta tešku nogu na gasu za vidljiviji napredak da biste održali tempo na otvorenoj cesti.
Iz istog razloga potrošnja baš i nije onako niska kako smo navikli kod nove generacije mališana pa bismo ovu kombinaciju Notea preporučili onima kojima će ponajprije služiti za gradsku vožnju. Ako se zaputite na duže relacije, pretjecanja ćete morati izvoditi strateški, što je prava šteta kad se u obzir uzme potencijal odličnog ovjesa. Note je lagan automobil koji se ne naginje previše u zavoju pa je pravi gušt povezivati zavoje za njegovim zadovoljavajuće direktnim upravljačem.
Japanci su značajna sredstva uložili u sigurnost pa tako Note dolazi standardno sa ESP-om, a tu je i takozvani sigurnosni štit. Riječ je o kombinaciji aktivnih elemenata sigurnosti poput sustava za nadzor mrtvog kuta, nesvjesnog prelaska u drugu traku i sustava koji otkriva pokretne objekte u blizini automobila. Informacije šalje širokokutna kamera postavljena na stražnjem kraju automobila koja se sama čisti i suši te u kombinaciji s dvije kamere u retrovizorima omogućava panoramski, ptičji pogled na stanje oko automobila, što olakšava parkiranje i isparkiravanje.
Ova tehnologija će svakako biti od pomoći mnogim vozačima, no mi bismo radije vidjeli set diskova, umjesto bubnjeva, i na stražnjoj osovini.
Nissan Note zanimljiv je automobil koji vrlo uspješno zadovoljava gotovo sve kriterije koje prosječni kupac u ovoj klasi traži te ga kao takvog svakako treba isprobati. Mi bismo ga, doduše, svakako odabrali sa snažnijim motorom.
Proizvođač: Nissan
Model: Nissan Note 1.2 Acenta
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.198 cm3
Snaga (kW/KS): 59/80 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 110 @ 4.000 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,8/7,9/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,7 s
Maksimalna brzina: 168 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.100/1.695/1.530
Cijena do registracije: 111.300 kn (osnovni model: 89.900 kn)