Studenti i znanstvenici Njemačkog tehničkog sveučilišta u Münchenu, nakon dvije i pol godine suradnje sa stručnjacima iz automobilske industrije i 7,1 milijun potrošenih eura koje je dodijelilo Njemačko federalno ministarstvo za istraživanje i razvoj, napokon su dovršili projekt pristupačnog električnog automobila za mase
Visio.M je malen, smješta dvoje putnika i navodno bi, da ikad završi u serijskoj proizvodnji, koštao manje od automobila usporedivih karakteristika koji koristi motor s unutarnjim izgaranjem.
Naravno ne u startu, već nakon što se obračunaju troškovi korištenja i održavanja.
S punom baterijom, kojoj treba četiri sata da se napuni, i 20 KS, Visio.M će prevaliti 160 km i postići maksimalnu brzinu od 120 km/h.
Ako vam sve ovo zvuči poznato, razlog je evidentan. Visio.M nije ništa novo. Dapače, moglo bi se reći i da debelo zaostaje za posljednjim generacijama komercijalnih električnih vozila poput Teslinog Modela S, ili, ako ćemo već gledati iz pristupačnijeg kuta - BMW-ovog i3.
Ono što nudi Visio.M, no i mnogo više, odavno je ponudio Mitsubishi u obliku iMiEV-a, Nissan u obliku Leafa i mnogi drugi. S time da njima nije trebalo sedam milijuna eura nepovratnih sredstava poreznih obveznika da bi tržištu ponudili finaliziran, upotrebljiv proizvod.
Zahvaljujući korištenju lakih i čvrstih materijala poput plastike ojačane ugljičnim vlaknima i polikarbonata umjesto stakla, Visio.M možda i jest lagan (535 kilograma), no i sami konstruktori priznaju da bi bila potrebna masovna proizvodnja da bi ga se učinilo pristupačnim i isplativim.
Koji je točno smisao ovog bezobrazno skupog projekta, moramo priznati, teško nam je dokučiti.
Svakako bismo voljeli čuti vaše mišljenje u komentarima.