Prevaranti glume bliske osobe i tvrde da su izgubili mobitel te ne mogu pristupiti svojim računima, a šteta je ogromna
Nova prevara pojavila se na WhatsAppu, a tiče se poruka s profila koji se lažno predstavljaju kao poznati kontakti i traže novac.
Posljednji slučaj dogodio se ženi u Velikoj Britaniji koja je 'kćeri' pomogla s plaćanjem računa, oba preko 1000 funti.
Tek kad je stigla molba za treću uplatu, žena je postala sumnjičava i nazvala kćer koja joj je rekla da se radi o prevarantima. Ovo je tek posljednji u nizu slučajeva u kojima prevaranti glume bliske osobe i tvrde da su izgubili mobitel te ne mogu pristupiti svojim računima.
Prema podacima banaka, prosječan iznos bez kojeg žrtve ostaju blizu je 2000 funti.
Kad je prevarena žena pokušala nazvati broj s kojeg je zahtjev stigao, kao odgovor je dobila poruku o 'pokvarenom mikrofonu'. Nakon što se oglušila na treći zahtjev, s novog broja je stigla fotografija žene s isprikom u ime 'sina koji joj je to napravio'. Ovime su prevaranti ponovno pokušali stupiti u kontakt i obnoviti povjerenje.
Lako do ključnih podataka
'Prevaranti jako dobro znaju da je psihološki element bliskosti puno uspješniji od phishinga. Do baza s imenima, telefonskim podacima i datumima rođenja vrlo je lako doći na dark webu i preko društvenih mreža', kaže sigurnosti stručnjak Jake Moore za Guardian.
Generalno, razgovor sa žrtvom počinje putem bota, a nasjedne li žrtva, uključuje se i sami prevarant te komunikacija može potrajati tjednima.
Banke pak kod odluke o povratu novca uzimaju u obzir i prijašnje ponašanje, a u slučaju žene iz Velike Britanije novac će biti vraćen jer je teško mogla posumnjati u prevaru budući da je novac kćeri i ranije slala.
Preporuka stručnjaka
Što se samog WhatsAppa tiče, preko kojeg se većina ovakvih prevara odvija, upozoravaju da se nepoznati brojevi blokiraju i prijave, dodavši da rade na razotkrivanju lažnih računa.
Sigurnosni stručnjaci preporučuju da u slučaju ovakvog zahtjeva zatražite glasovnu poruku kontakta kao dodatnu provjeru identiteta.