CISEX MEETUP

Tportalova urednica na panelu o IT novinarstvu: U srži je ipak ljudska priča

20.11.2024 u 22:18

Bionic
Reading

61. CISEx, hrvatska udruga nezavisnih izvonika softvera održala je 61. meetup koji je, među ostalim, okupio i vodeće predstavnike hrvatskog IT novinarstva

Hrvatska se IT zajednica ponovno okupila na 61. CISEx meetupu u zagrebačkoj Pivani. Ovog su puta organizatori pripremili zanimljiv program koji kombinira analizu ključnih podataka hrvatskog IT sektora i raspravu s vodećim IT medijskim stručnjacima o načinima kako brojke pretvoriti u priče koje dominiraju naslovnicama.

Prije panela, riječ je preuzeo Ivan Bešlić, predsjednik CISEx-a, koji je predstavio ključne ciljeve udruge za 2025. godinu. Bešlić je pružio uvid u strategiju razvoja hrvatskog IT sektora i način na koji CISEx planira podržati tvrtke u narednom razdoblju.

Panel o IT medijima

Glavni dio događaja činila je panel diskusija na kojoj su se spojili svijet brojki i svijest o njihovoj snazi u komunikaciji. Panel je otvorila Tajana Barančić, predsjednica NO CISEx-a i direktorica tvrtke ASTRA poslovni inženjering, koja je predstavila najnovije podatke o prihodima, izvozu i zapošljavanju unutar sektora J62 za prvih devet mjeseci ove godine.

No, brojke same po sebi nisu dovoljne i potrebno ih je pretvoriti u zanimljive i relevantne priče. Upravo su o tome raspravljali vodeći stručnjaci IT medijske scene: Lucija Špiljak, urednica Techa na tportalu, Nikolina Oršulić, izvršna urednica portala Netokracija, Ilija Matanović, urednik Techa u Jutarnjem listu i Tomislav Kotnik, glavni urednik časopisa VIDI.

Ovi su iskusni novinari podijelili svoja iskustva o tome kakve priče privlače pažnju čitatelja te kako IT kompanije mogu unaprijediti komunikaciju s medijima i koji su najnoviji trendovi u konzumaciji sadržaja.

Poanta je u dobroj priči

Špiljak je govorila o novinarskom pristupu kompanijama koje se žele pojaviti u priči u medijima koju nisu platili. Nadovezavši se na izjavu Oršulić koja ne predlaže da kompanije snjom kontaktiraju objavama, Špiljak tvrdi da je u srcu dobre reportaže ipak ljudska priča. 'Najbolje reportaže nastaju kad pričate s nekim uživo, tad saznate stvari i dobijete zanimljiv uvid u firmu. Sugovornici se raspričaju, a vi dobijete deset puta bolji sadržaj od onog što dođe u PR-u.'

Također je bilo riječi o ulozi novinara kao 'one man banda' gdje uredništvo, novinarski posao i community management dolaze u jednom paketu. Svi panelisti smatraju da su vremena u kojima je specijalizacija u nekom području iza nas. 'Današnja je situacija takva da u većini redakcija ne postoji mjesto gdje se radi 'samo jedna stvar' ', rekla je Špiljak. Kotnik je nadodao da se posao često grana i na razne startupe i događaje koje organiziraju redakcije. 'Posao je vrlo dinamičan, često radimo u kasne noćne sate kako bi osigurali da sve bude kako spada' dodao je.

Trebamo li ministarstvo IT-ja?

Treba li Hrvatskoj ministarstvo IT-ja? Špiljak misli da to možda nije najbolja ideja. 'Puno vladinih inicijativa je pokazalo da privatni sektor može pronaći puno učinkovitija rješenja'.

Regulacije koje bi uvela vlada trebale bi biti usklađene sa potrebama tržišta i to bi zahtjevalo iznimne napore koji možda ne bi polučili najučinjkovitijim rezultatima, složili su se ostali. 'Velik je oslonac na udrugama poput CISEx-a koje poduzetnicima, prije svega, omogućuju bolje umrežavanje i pronalaženje učinkovitog načina otvaranja međunarodnim tržištima', komentirao je Matanović.