Osmijeh od uha do uha

Ovaj domaći startup razveselio je - zubare

19.05.2017 u 11:41

Bionic
Reading

Domaći startup Dentologix izborio je pravo na sudjelovanje u finalu globalnog natjecanja Seedstars World, gdje će odmjeriti snage s desecima drugih startupova u borbi za ulaganje vrijedno milijun dolara

Seedstars World je natjecanje startupova na tržištima u razvoju. Iz sjedišta natjecanja u Švicarskoj organiziraju više od 65 lokalnih natjecanja na kojima traže najbolje timove i projekte spremne za ranu fazu ulaganja. 

Kako je navedeno na njihovom web odredištu, za natjecanje pristigne više od pet tisuća prijava, među kojima 600 startupova uđe u uži izbor, a više od 65 stigne do globalnog finala.

Pobjednici će imati natjecati se u sklopu događanja Seedstars Summit, gdje će jedan od njih biti proglašen ukupnim pobjednikom i dobiti priliku za ulaganje vrijednosti do milijun dolara. Prema podacima organizatora, prethodni sudionici natjecanja dosad su zajedno prikupili više od 61 milijun dolara ulaganja te zaposlili više od 800 djelatnika.

Prvo lokalno natjecanje za Hrvatsku održano je 7. svibnja u Dubrovniku, u sklopu Techme Summita. U nacionalno finale ušli su osječki digitalni turistički vodič Pointers, platforma za zubarske usluge Dentologix, aplikacija koja pomaže pri ostvarivanju zarade tijekom boravka u inozemstvu Nebooha i pametno rješenje za parkiranje Parklio.

Peteročlani žiri najboljim je proglasio startup Dentologix, inače polaznike programa Zagrebačkog inkubatora poduzetništva.

Prvo mjesto uključuje posjetu Švicarskoj i sudjelovanje u višednevnom akceleracijskom programu za startupove, nakon čega će Dentologix predstavljati Hrvatsku na globalnom događanju Seedstars u travnju 2018.

Dentologix je također ušao u polufinale hackatona infoShare u poljskom gradu Gdanjsku, gdje će biti jedini startup iz Hratske koji će se s  20 polufinalista boriti za novčanu nagradu i investiciju. 

Poslovni Facebook za zubare

Ideja je nastala je iz potrebe za sustavom koji bi riješio problem komunikacije između stomatologa i dentalnog tehničara.

Josip Crnjac, voditelj laboratorija u poliklinici I-MED, poželio je automatizirati taj segment poslovanja. Obratio se Dariju Pozderu, programeru s iskustvom u organiziranju medicinskih tvrtki.

Dentologix omogućuje raspodjelu zadataka i organizaciju posla u timovima koji su dislocirani. Liiječnik unese pacijenta u sustav, nakon toga odabere tehničara s kojim surađuje, naruči protetski rad te komunikaciju vode preko digitalnog radnog naloga. Sve je na jednom mjestu: termini, zadaci, slike, napomene, aplikacija za razmjenu poruka...

Tehničar zatim raspoređuje zadatke unutar svog tima te nakon nekoliko proba predaje gotov rad na montažu. Kako Dentologix funkcionira kao društvena mreža, korisnici mogu organizirati svoje poslovne jedinice kao timove, bez obzira na veličinu tvrtke.

Minimalno funkcionalan proizvod njih su dvojica - uz povremenu pomoć sa strane za sitnije poslove - razvili su za četiri mjeseca. Pozder je bio zadužen za razvoj proizvoda i softvera, a Crnjac za korisničko sučelje i testiranje.

U potrazi za investitorom

Testirali ga u neposrednoj proizvodnoj okolini, laboratoriju tvrtke I-MED. Koristeći prikupljene povratne informacije napravili su komercijalno izdanje, za koje Pozder kaže kako je skalabilno i spremno za potpuno digitalni svijet.  'Želimo da Dentologix u budućnosti postane i tržišno mjesto gdje zubari mogu naručivati protetičke proizvode od laboratorija', dodaje.

Dosad su u Dentologix uložili pola milijuna kuna vlastitih sredstava. 'Trenutno tražimo investiciju koja bi nam omogućila završetak nove verzije i izlazak na regionalno tržište', kaže Pozder.

U Hrvatskoj djeluju 2.842 stomatološke ordinacije i poliklinike te 603 zubotehnička laboratorija. Ti laboratoriji ostvaruju godišnji promet od blizu 300 milijuna kuna, ponajviše zbog razvijenog dentalnog turizma. 

U tome Crnjac i Pozder vide svoju priliku. Planiraju Dentologix nuditi za pretplatu po modelu softver kao usluga (software as a service, SaaS). S vremenom, kad razviju tržišnu platfomu, uzimat će i postotak po naručenim radovima. 

Trenutno imaju 20 korisnika, liječnika i zubarskih tehničara iz Hrvatske, kao i četiri probna korisnička računa za Norvešku, Brazil, Njemačku i Poljsku, koje su pripremili u sklopu pregovora za zastupstvo. Iako su još u fazi razvoja proizvoda, dosad su ostvarili oko pet tisuća eura prihoda. 

Plan je u prvih godinu dana na tržištu imati oko 200 korisničkih računa, 70 posto u regiji i 30 posto šire od toga.