NAKON DUGOG TESTIRANJA

Ovako ćete uskoro moći prepoznati lažne vijesti na Facebooku

06.04.2018 u 10:59

Bionic
Reading

Novi alat dodat će uz vijesti set informacija koji će uključivati link na Wikipediju, podatke o izvoru vijesti, povezane članke, kao i informacije o autoru, između ostalog

News Feed uskoro bi nam trebao pomoći u razlikovanju pouzdanih i nepouzdanih izvora informacija. Novi alat dodat će uz vijesti set informacija koji će uključivati link na Wikipediju, podatke o izvoru vijesti, povezane članke i ukupan broj dijeljenja na Facebooku, kao i biografske podatke o autoru i poveznice na njegove druge članke.

Do njega će biti moguće doći ako kliknete na sličicu about this article u donjem lijevom kutu slike članka, piše Business Insider.

Evo kako bi to trebalo izgledati:

S obzirom na kontroverze oko lažnih vijesti, skandala oko načina na koji se koristi Facebookove podatke i mentalitet rasta po svaku cijenu, u Facebooku su opisali kako su dizajnirali promjenu. Kako su naveli u članku na Mediumu, pri dizajniranju su koristili povratne informacije i savjete raznih ljudi i izdavača, među kojima su brojni sudionici projekta Facebook Journalism.

Krenuli su s rezultatima istraživanja prema kojima su ljudi imali problema pri određivanju vjerodostojnosti web odredišta koja ne poznaju i sadržaja vezanih uz određenu stranku. Desetak dizajnera i istraživača potom je složilo okvirni prototip seta dodatnih informacija koji bi mogao biti koristan.

Pritom su isprintali hrpu 'modula' s informacijama kao što su lokacija izdavača, trendovi dijeljenja sadržaja i broj zaposlenika, kako bi odredili što pomaže pri utvrđivanju vjerodostojnosti članka.

FRKA JE

U kakav se to skandal upetljao Facebook i šest stvari koje morate o tome znati

Pogledaj galeriju

Zatim su trebali pronaći način kako privući pozornost čitatelja. Nakon nekoliko neuspjelih pokušaja posegnuli su za dubinskim intervjuima s praćenjem kretanja oka. Tako su utvrdili kako ljudi pri procjenjivanju članaka uglavnom obraćaju pozornost na ista tri područja:

1) lice prijatelja, grupe ili stranice koja je podijelila objavu

2) lica (ako ih ima) u pregledu članka

3) naslov članka.

Testiranje je trajalo ukupno šest mjeseci, tvrde u Facebooku.

Nova značajka zasad je dostupna u SAD-u. Mogla bi uskoro stići i u države zapadne Europe, gdje je Facebook pod velikim pritiskom vlasti i regulatornih agencija.