POMOĆNIK U DŽEPU

Ovako Google vidi budućnost internetskog pretraživanja

03.12.2015 u 14:40

Bionic
Reading

U svijetu koji internet već sad više pretražuje mobilnim uređajima nego stolnim najveće promjene odigravat će se na četiri ključna područja

Govoreći tijekom konferencije 'Futurapolis' u Touluseu, direktor inovacija za pretraživanje u Googleovom laboratoriju u Zurichu Behshad Behzadi rekao je kako se većina pretraživanja interneta sad odvija na mobilnim uređajima.

S Googleovim autotagiranjem u računalnom oblaku, pretraživanje fotografija postaje sve učinkovitije. Uz to, tražilica će u potrazi za odgovorima na upite zavirivati i u druge aplikacije na vašem pametnom telefonu te otvarati one koje imaju najbolje informacije.

Sve to ide prema ostvarenju većeg cilja. Budućnost pretraživanja je stvaranje ultimativnog osobnog pomoćnika. To su shvatili i u Facebooku (projekt M) i drugdje. Kako bi to postalo stvarnost, četiri aspekta pretraživanja doživjet će dramatične promjene tijekom nadolazećih godina.


Glasovno pretraživanje
Googleova obrada prirodnih jezika napredovala je velikim koracima naprijed. Prije samo dvije godine bilježili su po jednu pogrešku u svaka četiri izgovorena upita. Taj omjer sad je jedna u šesnaest, zbog čega glasovno pretraživanje zvuči prirodnije, gotovo poput razgovora s drugim ljudima. Još nije na razini kakvu smo imali prilike vidjeti u filmu 'Her', ali nismo ni toliko daleko koliko se možda čini.

Kontekst
Googleova tražilica sve više povezuje vaša pretraživanja kako bi bolje razumjela ili otkrila što želite naći. Ako tražite samo prema riječi 'castle', dobit ćete bezbroj odgovora vezanih uz dvorce diljem svijeta. No, ako ste prvo tražili 'London', pa potom 'castle', tražilica će to upamtiti i suziti područje pretrage.

Osim toga, gledate li objavu na Facebooku na mobitelu s Androidom i pritisnete dugme Home pri unosu glasovnog upita, Google će skenirati sadržaj aplikacije (te ili drugih) i pronaći relevantne informacije, eliminirajući potrebu za kopiranjem i lijepljenjem sadržaja između aplikacija kako bi obavili potragu.


Lokacija
Ovo se također može smatrati vrstom konteksta, ali je i prilično specifično vezano za mobilne uređaje. Moći ćete tijekom šetnje pitati Google pored kojeg ste jezera ili trgovine te dobiti rezultate temeljem lokacije. Behzadi kaže kako svjesnost o lokaciji postaje sve moćnijom, a bit će i sve proaktivnijom kako bi vas upozorila na stvari i događanja u blizini koja bi vam mogla biti zanimljiva.

Osobne informacije
Kako će Google učiti više o vama, tako že nastaviti nuditi sve više i više podsjetnika i prijedloga. Koristite li Gmail i Kalendar, već ste vidjeli kako se ova značajka postupno razvija. Očekujte kako će vas sve bolje poznavati i nuditi sve specifičnije rezultate.

Više:Venture Beat