Energetski svjesna platforma za igre (ENGAGE) izgleda poput originalnog Game Boya, ali je opremljena setom solarnih panela oko zaslona. Pritisak na tipke drugi je izvor energije
Ručna konzola za videoigre koja omogućuje neograničeno igranje jedna je od najgorih noćnih mora svakog roditelja. Ali ovaj Game Boy nije samo igračka. To je moćan dokaz koncepta istraživača sa Sveučilišta Northwestern i Tehničkog sveučilišta Delft u Nizozemskoj koji pomiče granice mogućeg u području zabave i interakcije.
Umjesto baterija, koje su skupe, opasne po okoliš i prije ili kasnije završe u smeću, ovaj uređaj pokreće energija Sunca, ali i samog igrača. To omogućava vječno igranje, bez potrebe za punjenjem ili promjenom baterije.
'To je prvi interaktivni uređaj bez baterije koji ubire energiju iz korisničkih radnji', rekao je suvoditelj istraživanja Josiah Hester iz Northwesterna. 'Kad pritisnete tipku, uređaj tu energiju pretvara u nešto što pokreće vaše igranje.'
'Održivo igranje postat će stvarnost, a mi smo napravili velik korak u tom smjeru - potpuno se riješivši baterije', rekao je Przemyslaw Pawelczak iz TU Delfta. On je s Hesterom vodio istraživanje koje će 15. rujna predstaviti na velikoj konferenciji UbiComp 2020, javlja Sveučilište Northwestern.
Energetski svjesna platforma za igre (ENGAGE) izgleda poput originalnog Game Boya, ali je opremljena setom solarnih panela oko zaslona. Pritisak na tipke drugi je izvor energije.
Zbog čestog prebacivanja između izvora napajanja dolazi do kratkih gubitaka u snazi. Kako bi osigurali prihvatljivo trajanje igranja između prekida napajanja, istraživači su od temelja redizajnirali hardver i softver sustava da bi bili energetski svjesni i učinkoviti.
Razvili su i novu tehniku pohranjivanja stanja sustava u trajnu memoriju. Igrač sada može nastaviti igranje točno na onom mjestu na kojem je uređaj potpuno izgubio snagu, čak i kad je Mario zaustavljen usred skoka.
Za ne previše oblačnog dana i za igre koje zahtijevaju umjerene količine klikova prekidi igranja obično traju manje od sekunde svakih 10 sekundi igranja. Istraživači smatraju da je ovo dovoljno dobar scenarij za igranje šaha, slaganje pasijansa i ganjanje tetrisa, ali zasigurno još nije za sve akcijske igre.
'Naš je rad antiteza internetu stvari, u kojem postoji mnogo uređaja s baterijama', rekao je Hester. 'Te baterije na kraju završe u smeću. Ako se ne isprazne u potpunosti, mogu postati opasne. Teško ih je reciklirati. Želimo izraditi uređaje koji su održiviji i mogu desetljećima trajati.'