Svi podaci nalažu da je zlatna era pametnog sata iza nas. Međutim analitičari vjeruju da postoji razlog za nadu
Globalna prodaja pametnih satova zabilježila je prvi pad otkako su ovi uređaji postali mainstream, pokazuju novi podaci istraživačke tvrtke Counterpoint. U 2024. godini isporučeno ih je sedam posto manje u odnosu na prethodnu godinu, a najveći gubitnik u tom padu bio je Apple, čija je prodaja pala za 19 posto.
Prema analitičarima, glavni razlog Appleova pada leži u manjku inovacija u novim modelima, kao i u činjenici da se dugo očekivani model Ultra 3 nije pojavio na tržištu. Apple je dodatno pogođen zabranama prodaje i uvoza u SAD-u krajem 2023. i početkom 2024. godine zbog patentnog spora vezanog uz tehnologiju mjerenja razine kisika u krvi. Zbog toga je kompanija u posljednjem kvartalu 2024. zadržala 22 posto tržišnog udjela, što je pad u odnosu na 25 posto godinu ranije.
Leo Gebbie, glavni analitičar u CCS Insightu, smatra da tržište pametnih satova prolazi kroz prirodan ciklus stabilizacije. Nekoć su bili revolucionaran i uzbudljiv gadget, a danas su postali standardizirani proizvodi s minimalnim godišnjim poboljšanjima. Potrošači sve češće odgađaju kupnju novih modela jer ne vide dovoljno razloga za nadogradnju.
Uspon Kine
Iako je globalno tržište u padu, kineski proizvođači pametnih satova doživjeli su značajan rast. Tvrtke poput Xiaomija, Huaweija i Imooa uspjele su povećati svoju prisutnost, a posebno se ističe Xiaomi, čija je prodaja porasla za nevjerojatnih 135 posto. Kina je tako prvi put nadmašila Indiju i Sjevernu Ameriku po broju prodanih uređaja, povećavši svoj tržišni udio s 19 na 25 posto.
Jedan od ključnih razloga rasta kineskih proizvođača leži u segmentu dječjih pametnih satova, a on je jedini dio tržišta koji je rastao u 2024. godini. Imoo, poznat u Kini pod imenom 'Little Genius', zabilježio je rast od 22 posto zahvaljujući popularnosti pametnih satova među roditeljima koji žele pratiti sigurnost i lokaciju svoje djece.
Xiaomijev uspjeh leži u ponudi pristupačnijih uređaja. Njegovi modeli, poput serije Smart Band, privukli su potrošače u regijama poput jugoistočne i istočne Europe, u kojima su kupci osjetljiviji na cijenu.
Za razliku od Kine, indijsko tržište doživjelo je pad, smanjivši svoj tržišni udio s 30 na 23 posto. Analitičari objašnjavaju da je Indija prethodno doživjela eksplozivan rast ultrajeftinih pametnih satova lokalnih proizvođača, no taj se balon sada ispuhao. Mnogi potrošači žalili su se na lošu kvalitetu uređaja, što je smanjilo povjerenje u marke koje su nudile izrazito jeftine modele, piše BBC.
Iako je 2024. godina donijela pad prodaje, analitičari očekuju blag oporavak tržišta u 2025. Counterpoint predviđa 'jednoznamenkast postotak rasta' zahvaljujući integraciji novih AI funkcija i naprednijem praćenju zdravstvenih podataka. Proizvođači će morati pronaći nove načine na koje će uvjeriti kupce da im je potreban novi pametni sat, bilo inovacijama u softveru, boljim zdravstvenim značajkama ili većim fokusom na dugovječnost baterije i dizajn.