Broj surferica i surfera u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta lani je porastao za gotovo 56 milijuna, tako da ih sad ima oko 513 milijuna
Nešto manje od pola koristi servise za mikrobloging, prenosi agencija France Press podatke državnog Informacijskog centra za internet mrežu.
Broj korisnika mreže porastao je 12,2 posto u odnosu na godinu prije. 48,7 posto ih koristi weibose, kinesku inačicu Twittera, što predstavlja sve veći izazov vlastima i cenzorima.
Još krajem 2010. mikroblogera je bilo 63,1 milijun. Sad ih je više od 250 milijuna, a prostora za rast u zemlji koja broji 1,3 milijarde ljudi još ima.
U porastu je i broj korisnika u kineskim selima - sad ih ima 8,9 posto više, odnosno 136 milijuna. Ipak, velike razlike između siromašnijih i bogatijih područja još su prisutne. Primjerice, više od 70 posto stanovnika Pekinga koristi internet, dok u provinciji Guizhou - najsiromašnijoj u Kini - to čini samo 24,2 posto stanovništva.
Weibosi korisnicima često služe kako bi ispuhali ljutnju zbog korupcije, skandala i katastrofa, ili si međusobno dojavljivali o prosvjedima i neredima.
Broj ljudi koji koriste tradicionalne oblike komunikacije online, poput e-pošte, foruma i klasičnih blogova opada.
Vlasti blokiraju sadržaje na mreži koje smatraju politički osjetljivima pomoću ogromnog sustava za cenzuru, nazvanog 'Veliki kineski vatrozid'. Prilično su zabrinute zbog utjecaja interneta na javno mnijenje.
Kako bi zauzdali weibose, neki gradovi - poput Šangaja i Pekinga - traže da se korisnici registriraju pod pravim imenom, kako bi ih vlasti mogle lakše pronaći.
356 milijuna Kineza surfa internetom uz pomoć mobitela, 53 milijuna više nego lani. Ne čudi što proizvođači pametnih telefona polažu velike nade u razvoj tog tržišta.