Nakon što je to krajem prošle godine učinio konkurentski Radio Taxi, Cammeo je također uložio značajna sredstva kako bi informatizirao i automatizirao svoju dispečersku službu
'Na inicijalnu ideju o Taxi navigatoru došao sam sredinom travnja prošle godine, razmišljajući o mogućnostima za unapređenje taksi usluge na temelju raspoloživih tehnoloških mogućnosti, nakon što sam uvidio kako postojeća rješenja na tržištu ne zadovoljavaju naše potrebe', objašnjava direktor Cammeo grupe Vladimir Minovski
Za stvaranje prvih nacrta i istraživanje tehnoloških mogućnosti komunikacije između mobilnog uređaja i servera, bila su potrebna dva mjeseca. U to je vrijeme već bila započela prva faza testiranja prve verzije sustava.
Zbog različitih obveza, došlo je do stanke od otprilike mjesec dana. Nakon toga je krenula izrada nove verzije sustava koja je omogućavala nesmetanu komunikaciju između uređaja i servera, što je bio tehnički najzahtjevniji dio projekta.
Aplikacije za pozivni centar i administrativni dio projekta napravljen su na tehnologiji .NET, a rješenje u vozilima temeljeno je na operativnom sustavu Android. Cammeo u svojim vozilima trenutačno koristi Samsungove tablete Galaxy Note 2. Telekom usluge preuzima od Hrvatskog telekoma.
'U razvoju su sudjelovali Alvin Smijulj, programer koji je radio na razvoju cijelog projekta i bazi podataka, Alen Lucić, dugogodišnji operater u Cammeu koji trenutačno obnaša funkciju voditelja pozivnog centra i koji je dao veliki doprinos prvenstveno u segmentu koji se tiče kontrole i samog pozivnog centra te Saša Gvozdenović, vlasnik tvrtke AD-rem koja je isporučila platformu za telefonsku centralu, servere i mrežnu infrastrukturu', kazao je Minovski.
Zahvaljujući Navigatoru, taksi ćete moći naručiti telefonskim pozivom, SMS-om te putem internetske i aplikacija za Android i iOS, ali ga i platiti - osim gotovinom - i bankovnom transakcijom, načinom plaćanja prepaid i postpay, kao i dobiti račun R1. U pripremi je prateći program nagrađivanja lojalnosti.
Hoće li biti moguće plaćati NFC-om? 'Pred implementacijom te tehnologije u svakodnevnu uporabu još je značajan put, ali nam je svakako u planu uvesti NFC za naše klijente', optimistično će Minovski.
Taxi navigator prvo je implementiran u Osijeku. Nakon tromjesečnog aktivnog testiranja, bio je u potpunosti funkcionalan te je u rad pušten 15. veljače ove godine.
Sustav je već u pogonu u Rijeci i Osijeku, a trenutno je u tijeku njegovo implementiranje u Zagrebu. U sustavu dispečer više nema klasičnu ulogu, već djeluje kao kontrolor i operater, a sustav samostalno raspoređuje vozila prema zadanim kriterijima.
Cjelokupni razvoj koštao je oko 500 tisuća kuna, što uključuje plaće i serversku opremu za dva grada. Cammeo ga je financirao vlastitim sredstvima, a planira ga ponuditi drugim operatorima taksi prijevoza u Hrvatskoj i izvan nje.