ZA LE MANS

Porsche 911 RSR ima motor na krivom mjestu

22.11.2016 u 19:15

Bionic
Reading

Trkaći automobil s kojim Porsche ide na 24 sata Le Mansa ima središnje smješten motor, no nije prvi put da je tvrtka upotrijebila ovakav raspored u 911-ici

Porsche 911 ima motor na krivom mjestu, pitate li mnoge obožavatelje automobila. Još je sam Enzo Ferrari o arhitekturi automobila s motorom smještenim straga govorio: 'Konji vuku, a ne guraju kola.'

U međuvremenu su ovakav raspored napustili svi u automobilskoj industriji osim Porschea, a on ga je u 911-ici doveo do savršenstva, no za 24 sata Le Mansa iduće godine tvrtka je drugi put učinila nešto za nju nekonvencionalno - smjestila je motor na ‘krivo’ mjesto. Za Porsche 911, naravno.


Tako je 911 RSR interne oznake 991 za 2017. koji se natječe u GT klasi dobio središnje smješten motor. Iz Porschea naglašavaju da je automobil potpuno nov, a razlog za premještaj motora je mogućnost ugradnje masivnog stražnjeg difuzora koji omogućava bolju aerodinamiku te stoga i mogućnost ostvarivanja boljih rezultata na stazi.

Bokser motor obujma četiri litre iz šest cilindara izvlači otprilike 510 konjskih snaga, a automobil ima i sustav za izbjegavanje sudara kako bi vozače tijekom 24-satnih utrka izdržljivosti po mraku i kiši upozoravao na automobile i bolide koji se nalaze ispred njih te im tako omogućio da izbjegnu sudar. Porsche je već jednom smjestio motor središnje u model 911, isto za potrebe GT utrka, i to sredinom devedesetih.

Tadašnja pravila FIA-a zahtijevala su da se svaki trkaći automobil u toj klasi izradi u 25 cestovnih primjeraka pa je tako nastao i 911 GT1 za cestovnu upotrebu. Trkaći model je pobijedio na 24 sata Le Mansa 1998., kao što Porsche tvrdi da će to učiniti i 911 RSR 991 sljedeće godine.