Možda vam se čini kako ih ima mali milijun, no ustvari postoji samo šest obrazaca po kojima se tviteraši okupljaju tijekom rasprava, u rasponu od debata istomišljenika do sveobuhvatnih rasprava o velikim i važnim vijestima
Do tog su zaključka došli znanstvenici na čelu s Benom Shneidermanom sa Sveučilišta u Marylandu, nakon istraživanja desetaka tisuća razgovora na Twitteru tijekom protekle četiri godine.
Temeljem tema o kojima se razgovaralo, informacija i utjecajnih pojedinaca napravili su mapu najčešće korištenih obrazaca u Twiterverzumu, koja bi mogla pomoći pri boljem objašnjavanju trendova, tema i implikacija koje donose nove tehnologije.
Lee Rainie, direktor projekta Pew Research Internet, rekao je kako ta mapa daje snimku mase iz zraka, 'dok istovremeno možemo čuti o čemu ljudi u njoj razgovaraju'.
Istraživanje, vjerojatno prvo te vrste, obavljeno je uz pomoć softvera otvorenog koda NodeXL, korištenog za interpretaciju podataka i posebno prilagođenog za ovu svrhu. Omogućio im je istraživanje međuodnosa tvitova, retvitova i društvenih mreža korisnika Twittera. Moguće ga je koristiti za istraživanje Facebooka, Flickra, e-maila i drugih mrežnih struktura.
Evo kojih su šest obrazaca pronašli.
Usko povezana skupina
Njeni članovi tijesno su međusobno povezani, jače nego s bilo kojom podskupinom. Ove guste mreže često su zajednice ljudi koji su svjesni jedni drugih i često razgovaraju međusobno.
Međusobno se prate, odgovaraju si na tvitove i spominju jedni druge. Nerijetko dijele zajedničke interese i svjetonazor.
Takve su mreže sastavljene od nekoliko gusto isprepletenih skupina među kojima razgovori putuju od jedne do druge, uključujući različite ljude u različita vremena. Malo tko ostaje izvan - izolirani članovi su rijetkost.
Najčešće hashtagove koristili su kako bi označili pojedine skupine. Okupljaju se oko ključnih ljudi.
Polarizirane rasprave
Obično ih čine dvije velike i zgusnute skupine istomišljenika, koje imaju malo toga zajedničkog. Vode razgovore obično o temama oko kojih se ljudi žestoko podijele, poput politike.
Zanimljivo, ali ne svađaju se, već se ignoriraju te usmjeravaju na različite izvore na webu i koriste različite hashtagove.
Mreže podrške
Prigovori potrošača usmjereni velikim tvrtkama često se rješavaju putem korisničkih profila na Twitteru. To stvara zasebno, prepoznatljivo čvorište, iz kojeg se odgovara mnogim inače međusobno nepovezanim korisnicima. Ipak, oko njih se mogu stvarati i skupine međusobno povezanih tviteraša, koji razgovaraju o temama vezanim uz mrežu podrške.
Mreža za emitiranje
Komentari na važne vijesti stvaraju vlastiti obrazac i strukturu, u kojoj brojni ljudi ponavljaju tvitove novinskih i medijskih organizacija. Članovi ove mreže često su međusobno povezani jedino putem izvora vijesti, iako ima i manjih podskupina tijesno povezanih tviteraša koji raspravljaju o vijestima.
Klasteri zajednica
Rasprave o nekim popularnim temama mogu dovesti do razvoja više manjih skupina, koje se često formiraju oko nekoliko čvorišta, svaka s vlastitom publikom, utjecajnim likovima i izvorima informacija, oko kojih se okuplja veći broj izoliranih pojedinaca.
Klasteri brendova
Kad se na Twitteru oglasi proizvođač poznate robne marke ili slavna osoba, to će često komentirati veći broj izoliranih, nepovezanih tviteraša, koji će tvitati o tome, ali ne međusobno. Što ih je više, to su manji izgledi da će sudionici biti povezani, piše Daily Mail