Maja Pulić osnivačica je u ZICER-u inkubiranog startupa DressApp.GREEN čiji je cilj pridonijeti ekološkoj održivosti našeg planeta
Maja Pulić osnivačica je startupa DressApp.GREEN koji se razvija u području održive mode. Cilj projekta koji razvija uz ZICER-ovu podršku je razmjena rabljene odjeće putem mobilne aplikacije, a sve kako bi se obuzdao konzumerizam i smanjila količina tekstilnog otpada.
Prije gotovo dvije godine Maja je intenzivno počela raditi na razvoju ideje, a lansiranje DressApp.GREEN aplikacije planira u prvom kvartalu 2024. godine. Kako ističe, na tom putu neizmjerna joj je potpora i vjetar u leđa cjelokupan tim i sustavna podrška ZICER-a, a kako bi maksimalno iskoristila dostupne mogućnosti, u ZICER je odnedavno preselila i ured.
'Razvijamo aplikaciju koju interno nazivamo zelenim Instagramom, jer za razliku od ovog poznatog koji intenzivno promovira fast fashion, prekomjerno trošenje i svakodnevno praćenje trendova, DressApp.GREEN će poticati modnu održivost i slow fashion pristup', pojašnjava Maja.
Sve se više otvoreno priča o tome kako je modna industrija drugi najveći zagađivač današnjice – godišnje proizvede 100 milijardi modnih artikala, a istovremeno bacimo 90 milijuna tona tekstilnog otpada.
'Glavni krivac tome je tzv. brza moda, ali i društvene mreže koje serviraju neke potpuno besmislene i neodržive trendove. Primjerice, nije popularno fotografirati se češće od jednom u istoj odjevnoj kombinaciji, a svaki novi artikl mora se kupiti odmah čim se pojavi u trgovinama. Većina tog otpada završi na odlagalištima gdje se ili spaljuje ili razgrađuje i pritom oslobađa štetne kemikalije u okoliš. Nemjerljiva je šteta koja pritom utječe na naš okoliš i zdravlje ljudi i životinja', tumači Maja.
U startupu DressApp.GREEN vjeruju kako će se, ako potrošačima osiguraju da na dlanu imaju sigurnu i inspirativnu platformu na kojoj će se u par klikova moći 'riješiti' svoje neželjene odjeće te pritom i zaraditi, smanjiti količina odjeće koju bacaju u smeće.
S druge strane, njihova platforma kupcima omogućuje da potrebne artikle kupuju po povoljnijim cijenama, a zanimljivo je vidjeti kakvi se vintage i unikatni artikli kriju u našim ormarima. Osim nižom cijenom i odličnom ponudom, korisnici će, ističu iz ZICER-a, svakako biti motivirani i ekološkim faktorom, odnosno željom da pridonesu smanjenju negativnog utjecaja na okoliš.
'Odabir artikala malih lokalnih brendova umjesto fast fashion artikala koji se proizvode u zemljama trećeg svijeta, izgradnja stila umjesto slijepog praćenja trendova, ponavljanje outfita, kupnja second hand i vintage odjeće, popravljanje odjeće i obuće umjesto bacanja… DressApp.GREEN želi pružiti slow fashion platformu koja trenutačno nedostaje našim potrošačima da bi mogli kupovati na jedan održiviji način', zaključuje Maja.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal ovdje i kliknite 'Prati'.