DOBRI REZULTATI

Povećanje prihoda Samsung Electronicsa

12.11.2009 u 10:45

Bionic
Reading

Samsung Electronics objavio je prihod od 151,15 milijardi kuna (35,87 bilijuna korejskih wona) na konsolidiranoj razini ostvaren u trećem kvartalu za razdoblje do 30. rujna 2009. godine, što je povećanje od 18,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine

Operativna kvartalna dobit na konsolidiranoj razini iznosila je 17,70 milijardi kuna (4,23 bilijuna wona), što je povećanje od 185,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i povećanje od 67,8 posto u usporedbi s prethodnim kvartalom. Neto prihod dosegao je 19,33 milijardi kuna (4,62 bilijuna wona) na konsolidiranoj razini. Neto prihod na razini osnivačkog kapitala iznosio je 15,57 milijardi kuna (3,72 bilijuna won).

Početkom listopada Samsung je objavio smjernice prema kojima je procijenjeno da će prihod u trećem kvartalu doseći 150,69 milijardi kuna (36 bilijuna wona), a operativna dobit 17,16 milijardi kuna (4.1 bilijuna won).

U korak s poboljšanjem situacije na tržištu, Samsung je zabilježio izvrsne rezultate u obje poslovne jedinice – Device Solutions i Digital Media & Communications. Kod poslovne jedinice Device Solutions, sezonska potražnja za ključnim komponentama uključujući memorijske čipove te LCD panele podržala je održivi oporavak dobiti, dok je poslovna jedinica Digital Media & Communications nastavila poboljšavati svoj tržišni udio na području mobilnih telefona, ravnih televizijskih ekrana i ostalih premium elektroničkih proizvoda.

Kapitalni rashodi na razini osnivačkog kapitala u trećem kvartalu iznosili su 5,60 milijardi kuna (1,34 bilijuna wona), uključujući 4,52 milijardi kuna (1,08 bilijuna wona) za postrojenje za poluvodiče i 753 milijuna kuna (180 milijardi wona) za LCD postrojenje. Samsung očekuje će konsolidirani kapitalni rashodi za cijelu 2009 godinu doseći 29,30 milijardi kuna (7 bilijuna won), uključujući 16, 74 milijardi kuna (4 bilijuna wona) za poluvodiče i 8,37 milijardi kuna (2 bilijuna wona) za LCD, što je više nego je inicijalno planirano.

Samsung očekuje daljnje povećanje kapitalnih rashoda i u 2010. godini, uključujući i više od 23,03 milijarde kuna (5.5 bilijuna wona) planiranih za poslovanje memorija kako bi se odgovorilo povećanim zahtjevima tržišta te 12,55 milijardi kuna (3 bilijuna wona) za LCD.

Samsungov odjel za poluvodiče zabilježio je na konsolidiranoj razini operativnu dobit od 4,81 milijardi kuna (1,15 bilijuna wona). Prihodi su dosegli 31,22 milijarde kuna (7,46 bilijuna wona), što je povećanje od 25,3 posto u odnos na isto razdoblje prošle godine.

Značajno poboljšanje operativne dobiti u trećem kvartalu potaknuto je povećanjem tržišne cijene memorijskih čipova i povećanom potražnjom. Kod DRAM, zbog snažne prodaje osobnih računala prosječna prodajna cijena povećana je 20 posto u odnosu na cijenu u prethodno kvartalu, dok je cijena 1Gb DDR2 uz promptnu isporuku povećana 28 posto u odnosu na prethodni kvartal. Cijena 16Gb MLC NAND flash memorije uz promptnu isporuku povećana je 9 posto u odnosu na prethodni kvartal.

Odjel za LCD-e zabilježio je operativnu dobit od 4,22 milijarde kuna (1,01 bilijuna wona), budući su prihodi dosegli 28,17 milijardi kuna (6.73 bilijuna wona), što je povećanje od 20,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Snažna sezonska potražnja za LCD zaslonima od strane proizvođača rezultirala je povećanom prodajom jedinica i višim cijenama. Tijekom trećeg kvartala Samsung je dostavio 148 milijuna LCD panela veliku dimenzija, što je povećanje od 15 posto u odnosu na prethodni kvartal i 26 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Prosječna cijena povećana je u svim segmentima uključujući TV ekrane (za 16 posto), monitore (za 17 posto) i prijenosna računala (za 22 posto). Samsungova poboljšana operativna dobit dodatno je podržana povećanom prodajom premium LED i 240Hz televizorima.

Samsung predviđa da će se tijekom četvrtog kvartala smanjiti prodaja zbog slabije sezonske potražnje no da će ustati na razini prošle godine. Odjel za LCD želi poboljšati svoju tržišnu poziciju širenjem na tržište high-end proizvoda, uključujući zaslone 16:9 i ekološki prihvatljive proizvode, kao i proširiti partnerstva s potrošačima na tržištima u razvoju poput Kine.

U trećem kvartalu Samsungov odjel za telekomunikacije zabilježio je operativnu dobit od 4,31 milijarde kuna(1,03 bilijuna wona). Prihod je dosegao 44,83 milijarde kuna (10,71 bilijuna wona), što je povećanje od 20,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Samsung je tijekom 2009. godine nastavio s izvanrednom prodajom mobilnih telefona koja je u odnosu na protekli kvartal povećana za 15 posto te je u razdoblju od tri mjeseca prodano 60,2 milijuna uređaja. Udio kompanije na globalnom tržištu po prvi je put nadmašio 20 posto dosegavši 20,8 posto nakon što je u drugom kvartalu zabilježeno 19,2 posto.

Premda su se troškovi povećali, Samsung je održao svoju marginu dobiti kroz prodaju mobilnih telefona sa zaslonom osjetljivim na dodir i bogatim sadržajem te ostalih premium uređaja. Na razini industrije, prosječna prodajna cijena pala je za 3 posto na 120 američkih dolara u odnosu na prethodni kvartal.

Samsung je najavio da je na tragu nadilaženja ciljeva za cjelokupnu 2009. godinu, odnosno 200 milijuna mobilnih uređaja. Predviđajući pozitivne rezultate i u četvrtom kvartalu, Samsung ima cilj nastaviti osnaživanje partnerstva s ključnim mobilnim operaterima i dalje širiti svoju ponudu mobilnih uređaja. Odjel Telecommunication Systems (telekomunikacijski sustavi) nastavit će širenje svojeg mobilnog WiMAX poslovanja na tržištima Latinske i Sjeverne Amerike, Bliskog istoka i Azije.

Samsungov Digital Media odjel zabilježio je operativnu dobit od 3,93, milijarde kuna (940 milijardi wona), što je povećanje od 147 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi su dosegli 51, 78 milijardi kuna (12,37 bilijuna wona), što je povećanje od 14,7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U segmentu ravnih TV panela, Samsung je zabilježio prodaju 7,73 milijuna jedinica, što je povećanje od 22 posto u odnosu na prethodni kvartal, odnosno 24 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Nova linija Samsungovih LED televizora zabilježila je snažnu prodaju s čak 1,2 milijuna jedinica od trenutka lansiranja na tržištu, dok je cilj za cijelu godinu 2,5 milijuna jedinica.

Prodaja odjela digitalne bijele tehnike pala je 2 posto u odnosu na prethodni kvartal, ali je tržišni udio premium proizvoda uključujući hladnjake i perilice rublja povećan.

Samsung predviđa snažan rast prodaje ulaskom u četvrti kvartal, što je uobičajeno najjače vrijeme prodaje televizora i ostalih kućanski proizvoda. Predviđa se da će se prodaja LCD televizora povećati za 25 posto u odnosu na prethodni kvartal dok je očekivani rast prodaje PDP televizora 26 posto.