ZBOGOM SMARTFONIMA

Povratak otpisanih? Mladi se sve češće vraćaju telefonima stare škole

30.03.2023 u 10:08

Bionic
Reading

Sve veći broj pripadnika generacije Z brine o vremenu provedenom pred ekranima, pri čemu im pomažu telefoni koji ne dolaze s pristupom modernim društvenim mrežama

'Glupi telefoni' bez naprednog softvera i pristupa društvenim mrežama sve su popularniji kod mladih Amerikanaca, piše CNBC. Kompanije poput HMD Globala, vlasnika brenda Nokia, nastavljaju prodavati milijune mobilnih uređaja sličnih onima koje smo susretali tijekom ranih 2000., uključujući 'starinske' dizajne poput preklopnih uređaja ili onih s ekranom na izvlačenje - koji u sebi imaju poneku novu značajku poput GPS-a ili internetskog hotspota.

'Vjerujem da dio gen Z populacije jednostavno više nema živaca za velike ekrane' rekao je Jose Briones, influencer za 'glupe telefone' i moderator subredita 'r/dumbphones'. 'Oni rješenje narušenog mentalnog zdravlja pronalaze u takvim rezovima'.

HMD Global je u SAD-u tijekom 2022. prodao desetke tisuće preklopnih telefona, dok je na globalnoj razini taj broj pao. U toj je godini skoro 80 posto prodanih telefona ove vrste završilo na bliskoistočnom tržištu, Africi i Indiji, piše Counterpoint Research.

Nokia 3310 range
  • Nokia 3310 Warm Red front
  • Nokia 3310 Warm Red
Nokia 3310 Izvor: Promo fotografije / Autor: HMD

Tržište 'glupih' telefona u SAD-u relativno je malo, no idućih bi godina moglo bilježiti postupan rast od 5 posto godišnje. Na čelu trenda nalaze se firme poput Punkta i Lighta, prodajući uređaje namjenjene onima koji žele provoditi manje vremena na telefonima i društvenim mrežama.