Razvoj tehnologije i umjetne inteligencije će doprinijeti automatizaciji brojnih procesa, a repetitivne poslove će zamijeniti oni kreativniji, pri čemu je važno i da radnici stječu potrebna znanja, rečeno je u četvrtak na Zagreb AI - CEO Business Summitu u organizaciji
Raspravu o poslovanju u eri umjetne inteligencije (AI) potaknula je i pojava velikog jezičnog modela ChatGPT-a koji je razvila tvrtka za umjetnu inteligenciju OpenAI, čije korištenje u svijetu rapidno raste.
Direktorica sektora digitalnog razvoja Croatia osiguranja Ana Zovko je istaknula da je ta tvrtka digitalizirala sve važne korisničke alate i procese, a za tako velik projekt iznimno je bila važna podrška čelništva kompanije.
Iako su u početku u organizaciji postojali određeni otpori, do danas su zaposlenici prepoznali sve prednosti koje digitalizacija nosi, što znači da je došlo i do promjene 'mindseta' u kompaniji, rekla je Zovko.
Smatra da je potrebno što više edukacije o AI-u, a prednosti takve tehnologije u branši osiguranja se primjerice ogledaju u bržoj obradi i analizi podataka, što između ostalog pridonosi i bržem donošenju odluka, kao i analizi rizika i personalizaciji proizvoda za klijente.
Također, tu je i automatizacija određenih procesa, čime će se 'počistiti' repetitivni poslovi, a otvoriti prostor za one kreativnije. Uslijed napretka tehnologije neka radna mjesta će nestati, no zamijenit će ih nova, ocijenila je Zovko.
Bojan Radlović, direktor digitalne transformacije Fortenova grupe, smatra da primjena umjetne inteligencije ne bi trebala smanjiti broj zaposlenika u toj kompaniji, već da će njen doprinos ići u smjeru oslobađanja zaposlenika od nepotrebnih stvari u njihovom poslu i pružanja više vremena i šanse da rade nešto drugo.
Radlović je kazao da ta kompanija umjetnu inteligenciju koristi između ostalog i u maloprodaji, u vidu i upravljanja cijenama, optimizacije nabave, kao i snažnijeg 'targetiranja' kupaca.
'Tehnologija uvijek ide naprijed, a treba ju promatrati na način da ljudima omogućava da rade kreativnije i pametnije stvari, a ne ono što stroj može odraditi', smatra i Aleksandar Raić, potpredsjednik za transformaciju i ljudske resurse u Infobipu.
Strah od gubitka posla može uvijek postojati, no Raić je istaknuo da umjetna inteligencija neće zamijeniti ljude, već će oni koji se znaju koristiti njome zamijeniti one koji ne znaju.
Stoga je poželjno da ljudi ovladaju tehnologijama i znanjima, čime postaju konkurentniji i mogu obavljati više poslova, a ujedno doprinose i rastu produktivnosti, izjavio je Raić, koji je izvijestio i da je Infobip povećao ulaganja i rad na AI rješenjima.
Umjetna inteligencije će utjecati na promjene očekivanja kupaca
Predsjednik Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI Mislav Malenica je ocijenio da mnoge tvrtke nisu svjesne otkud dolazi opasnost po njihovo poslovanje. Naime, po njegovom mišljenju, ona ne dolazi od brzog razvoja umjetne inteligencije, već od promjene očekivanja koja imaju kupci i korisnici njihovih proizvoda i usluga, koja će ići u smjeru daljnjeg pojednostavljenja.
'Moderni konzument želi da mu tvrtka pomogne jednostavno donositi odluke', istaknuo je Malenica, napomenuvši da su se slične promjene očekivanja događale i ranije, primjerice s pojavom interneta i pametnih telefona.
Predavanje o korištenju AI-a za veći neto prihod poduzeća, kao i tome što su mitovi da AI može, a što je stvarnost, održao je Siniša Slijepčević, osnivač i direktor kompanije Cantab PI, čije AI proizvode koriste neke od najvećih korporacija na svijetu.
Istaknuo je da je ta kompanija posljednjih godina gotovo isključivo fokusirana na farmaceutiku, industriju koja godišnje na globalnoj razini u prodaju i marketing ulaže oko 440 milijardi eura. Pojasnio je kako su razvili platformu koja na temelju obrade niza podataka na optimalan način putem raznih kanala 'cilja' kupce, što za rezultat ima povećanje prodaje. Trenutno, od deset vodećih svjetskih farmaceutskih tvrtki platformu koriste njih tri, otkrio je Slijepčević.
Poručio je da je umjetna inteligencija alat, a ne 'magija', ima dosta ograničenja i treba točno znati kako i za što je se koristi.
Treba je povezati s razumijevanjem svog poslovanja, pri čemu se uvijek treba pitati koliko će konkretni projekt, model ili aplikacija donijeti zarade i uštede za kompaniju, istaknuo je Slijepčević.