Razvoj jednostavnijih softverskih robota koji će brbljati s vama putem aplikacija kao što su Skype ili WhatsApp kod nas je već dostupan. Izrada jednostavnijih traje oko mjesec, složenijih i do godinu dana
Mukotrpno probijanje kroz šumu brojeva koje trebate pritisnuti uz navođenje jednoličnog glasa spikerice na automatskoj sekretarici kako bi dobili pomoć oko uređaja ili usluge moglo bi u skoroj budućnosti postati prošlost i kod nas.
Kako je tijekom predavanja posvećenog korištenju chatbotova rekao Mario Mustapić iz Combisa, u toj tvrtci već razvijaju softverske robote koji malim, srednjim i velikim tvrtkama mogu poslužiti za stvaranje kanala izravne komunikacije s kupcima, odnosno korisnicima.
Mustapić je tijekom predavanja, održanog u sklopu 11. Combisove konferencije u Šibeniku, naveo kako u nekim situacijama chatbotovi mogu preuzeti i do 90 posto uobičajenih korisničkih pitanja.
Mogu razumjeti složene zahtjeve, ponuditi personalizirane odgovore, prikazati pregled dosadašnjih narudžbi ili upita, pretraživati ih po specifičnim riječima, provjeriti je li termin kojeg klijent traži slobodan i ponuditi alternativu ukoliko nije, funkcionirati na raznovrsnim platformama...
Mustapić je uvjeren kako će chatbotovi uskoro zamijeniti web odredišta kao kanali prodaje jer omogućuju izravnu komunikaciju i prodaju na širokom rasponu platformi, uglavnom aplikacija koje već imamo instalirane na pametnim telefonima kao što su Skype, Viber ili Facebookov Messenger.
Za razvoj jednostavnijih rješenja tog tipa u Combisu potroše oko mjesec dana, dok za složenije treba proći i do godinu. Predstavljeno demo rješenje podržavalo je samo tekstualni unos, no u planu je dodavanje zvuka i videa, kao i mogućnosti predviđanja pitanja.