COMBISOVA KONFERENCIJA

Recept iz Skypea: 'Hrvati, ne oponašajte već inovirajte!'

28.09.2017 u 17:27

Bionic
Reading

Možete biti u 95 posto tvrtki koje se zadovoljavaju time što nude pouzdanost, učinkovitost i funkcionalnost. No, ako želite ući među društvo onih koji unose nemir na tržištu morate kupcima ponuditi više od toga, riječi su suosnivača Skypea Jonasa Kjellberga drugog dana Combisove konferencije u Šibeniku

Glavno uvodno predavanje drugog dana 11. Combisove konferencije održao je sukreator Skypea, stručnjak za teme poduzetništva i prodajne strategije Jonas Kjellberg, koji je govorio o uvođenju inovacija u poslovanje te poteškoćama u tom procesu ilustrirajući ih primjerima iz svog dojmljivog iskustva i poslovne prakse.

'Svima je jasno da se kompanije trebaju unaprijediti, odnosno transformirati. To je činjenica modernog poslovanja. No, kako učiniti tu nužnu promjenu i razmišljati na drugačiji način, često je pitanje na koje je jako teško dobiti odgovor, posebice odgovor na koji će vaše kolege pozitivno reagirati.

Razmišljanje izvan ustaljenih okvira često uvodi nemir jer je većina zapravo naviknuta na razmišljanje u ustaljenim okvirima, odnosno smatra da ti okviri postoje s razlogom', rekao je Kjellberg.

22048032_1552576194800106_1741141666843842863_o
  • 22042355_1552576421466750_7441534831952256885_o
  • 22050900_1552576124800113_4495832667377149231_o
  • 22104539_1552578038133255_6126695434662599845_o
  • 22041996_1552576931466699_4799425398026040399_o
Combis konferencija Izvor: Ostale fotografije / Autor: Combis

Njegovu je poslovnu filozofiju moguće sažeti na tri ključne točke pri rješavanju svakog problema u poslovanju: kako što brže doći do što većeg broja korisnika/kupaca, kako srezati troškove koristeći već postojeću infrastrukturu i same korisnike/kupce te kako im ponuditi nešto što će ih ushititi.

Možete biti u 95 posto tvrtki koje se zadovoljavaju time što nude pouzdanost, učinkovitost i funkcionalnost, i to peglaju do savršenstva. No, ako želite ući među društvo onih koji unose nemir na tržištu morate kupcima ponuditi više od toga. 

Ponekad morate ići izvan granica dozvoljenog

'Inovirajte, ne oponašajte. Način pridobivanja novih korisnika mora biti inovativan, nikako kopija već viđenog i mora se voditi specifičnom logikom. Uz to, za uspjeh morate osigurati delight ili na hrvatskom - iskreno i pravo ushićenje.

Potrebno je ljude osvojiti proizvodom. Ako postignete spomenuto iskreno ushićenje svojim proizvodom i pričom koju stvorite oko njega, osigurat ćete prodaju kojoj težite', rekao je Kjellberg te poentirao važnost akvizicije novih korisnika.

Ponekad ćete u tim nastojanjima iskoračiti i izvan granica zakonski dopuštenog jer su regulatori uvijek korak iza inovatora. Kjellberg u Uberu, Airbnbu i drugima vidi isti otpor na koji je nailazio dok je podizao Skype kao uslugu koja će omogućiti besplatno telefoniranje.

Bio je prisiljen plesati na rubu dozvoljenog sve dok poslovni model Skypea nije uspio postati široko prihvaćenom normom.

'Morate biti sigurni u to što prodajete, kome, kako i zašto, kao i biti spremni na neuspjeh. 85 posto mojih pothvata završilo je većim ili manjim neuspjehom', poručio je Kjellberg okupljanima u Kongresnoj dvorani Šibenik. Jedan od većih bio je, recimo, ignoriranje Googlea u vrijeme dok je vodio Lycos, tada najveću internetsku tražilicu nakon američke Altaviste.

Umjesto kulture prihvaćanja neuspjeha startupovi trebaju naučiti kako procijeniti rizike posla u koji se upuštaju. S Kjellbergom smo razgovarali prije početka Combisove konferencije, pa pročitajte što je još imao za reći.

Tehnologija kao motor promjena

Drugi dan Combisove konferencije otvorio je predsjednik uprave te tvrtke Hrvoje Išek koji je istaknuo je kako je sadržaj konferencije usmjeren dijelom na aktualne tehnološke mogućnosti, ali i na budućnost ekspanzivnih IT područja, poput budućnosti Interneta stvari, računalnog vida, računalnog oblaka, kolaboracije i sigurnosti.

Išek je ujedno popričao s verzijom sebe u budućnosti. Kako je to izgledalo, pogledajte:

'Moramo kontinuirano postavljati pitanja, što nam sve slijedi, prema čemu idemo i kako će izgledati naši poslovni i privatni životi u budućnosti. Svjesni smo da današnje poslovno okruženje, koje nam svima nameće brojne izazove, traži od nas da budemo efikasniji nego ikad prije, a ulaganje u inovacije nam to može snažno omogućiti.

Za nas u HT Grupi digitalna tehnologija nije samo sredstvo, niti cilj poslovanja; ona je ugrađena u iskonske promjene u svakom trenutku i pogonsko je gorivo za trajno poboljšanje svih poslovnih procesa, ulaganje u inovacije, kvalitetu i pouzdanost proizvoda", rekao je Saša Kramar, član uprave i glavni direktor za poslovne korisnike Hrvatskog Telekoma.

Pogledajte Kramarov nastup u cijelosti:

Drugi dan Combisove konferencije nastavljen je predavanjima koja su podijeljena u pet tematskih područja: Combis Solutions, Connected Future, It's All About Technology, Security i Redefined Workplace.

Za treći dan konferencije organizatori najavljuju radionicu i niz predavanja na temu IT sigurnosti i prezentacija na temu Combisove vizije IT budućnosti.

Više: 11. Combisova konferencija 2017.

Renee Saboti Slovenc i Štefica Grižinovec Combis
  • Kongresni centar Šibenik
  • Combisova konferencija 2017.
  • Robert Kopal
  • Robert Kopal
  • Robert Kopal
    +23
Combisova konferencija 2017. Izvor: Combis / Autor: Combis