Sve je veći broj videa koji promoviraju nezdrave metode mršavljenja, a europski regulatori žele istražiti radi li TikTok dovoljno da takve stvari spriječi
Europska komisija i francuski medijski regulator Arcom pokrenuli su istragu o zabrinjavajućem trendu na TikToku poznatom kao #SkinnyTok, gdje se dijele savjeti za ekstremno mršavljenje i 'tough love' metode kontrole težine. Cilj istrage je utvrditi poduzima li TikTok dovoljno kako bi zaštitio djecu i maloljetnike na toj platformi, piše Politico.
Francuska ministrica za digitalne medije Clara Chappaz u petak je na TikToku objavila kako je službeno prijavila trend Arcomu i Europskoj uniji. 'Ovi videozapisi promoviraju ekstremnu mršavost. Zaštita maloljetnika na internetu jedan je od mojih prioriteta', naglasila je.
Europska komisija već provodi širu istragu o TikTokovom algoritmu i njegovom utjecaju na maloljetnike. Sada se ova istraga dodatno širi i na sadržaj povezan s poremećajima prehrane. Iako su razgovori s TikTokom još uvijek u ranoj fazi, Komisija je potvrdila da 'pitanje shvaća ozbiljno' i spremna je na suradnju.
TikTokove smjernice i stvarna situacija
Prema pravilima zajednice, TikTok navodi da ne dopušta sadržaj koji promovira poremećaje prehrane ili opasno ponašanje vezano uz mršavljenje. Međutim, određeni tipovi sadržaja, poput savjeta za kontrolu težine, i dalje su dopušteni za korisnike starije od 18 godina, iako se navodno ne prikazuju u For You feedu.
No, kada upišete #SkinnyTok, prvo se pojavi poruka: 'Vi ste više od svoje težine,' uz poveznice na pomoćne resurse poput NEDA (Nacionalna udruga za poremećaje prehrane). No, nakon toga slijedi lavina sadržaja koji prikazuje restriktivne dijete, 'body check' videe i prije-poslije transformacije, piše Fast Company.
Popularne fraze uključuju 'Unhinged skinny advice' (Nepromišljeni savjeti za mršavljenje), 'Being skinny is an outfit' (Mršavost je kao modni dodatak), 'Nothing tastes as good as skinny feels' (Ništa nema tako dobar okus kao osjećaj biti mršav).
Digitalni trend, stvarne posljedice
Slični sadržaji su već desetljeće prisutni na internetu, posebno na Tumblru ranih 2010-ih, no njihova nova eksplozija na TikToku dolazi u trenutku kada su lijekovi za mršavljenje (npr. Ozempic) sve popularniji, dok body positivity pokret slabi.
Podaci to potvrđuju: prema Trilliant Health izvješću, broj posjeta liječnicima zbog poremećaja prehrane kod mladih ispod 17 godina u samo pet godina porastao je za više od 100 posto. Konkretno, posjeti povezani s anoreksijom između 2018. i 2022. su porasli za 129 posto.
S obzirom na slične propuste koje je Instagram imao 2021. u borbi protiv sadržaja koji promoviraju anoreksiju, nadajmo se da će TikTok izvući pouke i proaktivno zaštititi najranjivije korisnike.