Američka vlada je u četvrtak predstavila plan zaštite osobnih podataka na internetu, pojasnivši da je dobila pristanak velikih internetskih tvrtki glede poštivanja privatnosti njihovih korisnika, doznaje se s internetske stranice Bijele kuće
Na modelu povelje o pravima i slobodama koja je stup američkog ustava (Bill of Rights), ovaj projekt zaštite podataka, nazvan 'Privacy Bill of Rights', koju je predstavila administracija Baracka Obame najavljuje niz temeljnih prava na internetu.
Predsjednik Obama je u priopćenju ocijenio da će taj plan omogućiti uspostavu 'pravila kako bi osobni podaci američkih potrošača na internetu bili sigurni'. 'Povjerenje je ključno za rast digitalnog gospodarstva', kazao je Obama.
Na prijelazu stoljeća, vrijednost internetskog prometa na malo kretala se oko 20 milijardi dolara, a sada se približila brojci od 200 milijardi dolara.
Bijela kuća je između ostalog priopćila da su se 'velike internetske grupacije i oglašivačke mreže angažirale oko uvođenja tehnologija koje štite anonimnost na većini internetskih pretraživača.'
Prema prijedlogu zakona o zaštiti osobnih podata potrošača na internetu vodit će se računa o transparentnosti, poštivanju konteksta davanja podataka, sigurnosti, pristupu i točnosti, ograničenosti prikupljanja podataka i odgovornosti.
Prijedlog zakona tako kaže da potrošači imaju pravo na lako razumljive informacije o tome kako se kompanije odnose prema pitanju privatnosti i sigurnosti. Potrošači imaju također pravo očekivati da će kompanije prikupljati, koristiti i objelodanjivati osobne podatke na način koji je u skladu s kontekstom u okviru kojega su potrošači dali svoje osobne podatke.
Isto tako potrošači će imati pravo pristupa i ispravljanja osobnih podataka u uporabljivim formatima. Potrošači će imati pravo na razumna ograničenja glede davanja osobnih podataka koje tvrtke prikupljaju i zadržavaju, tvrtke će se prilikom korištenja osobnih podataka potrošača morati držati pravila propisanih Poveljom o pravima potrošača na privatnost.
Tvrtke poput Googlea, Yahooa, Microsofta i AOL-a odlučile su se pokoriti zahtjevima za zaštitom osobnih podataka potrošača, a njihov poštivanje pravila nadgledat će Savezno trgovinsko povjerenstvo (FTC).
Predsjednik FTC-a Jon Leibowitz je kazao da je 'dobro vidjeti da se tvrtke odazivaju izazovu zaštite podataka kako bi potrošači imali veći izbor i kontrolu oko pitanja kako ih se prati preko interneta'.
'Još ima dosta za napraviti, ali ono što su do sada tvrtke napravile je vrlo ohrabrujuće', zaključio je Leibowitz.