Preko 140.000 brendova, 15 milijuna proizvoda, 812 milijuna narudžbi...samo su neke od zabilježenih brojki rekordnog Single's Daya održanog u subotu
Kineska platforma za online kupnju Alibaba upravo je demantirala sve one koji su tvrdili da u ovom segmentu više nema prostora za rast.
Ova kompanija potvrdila je naime kako je prodaja na Danu samaca (Single's Day) održanom u subotu probila 25,3 milijarde dolara, što je najveća brojka zabilježena u jednom danu prodaje ikad.
Preko 140.000 brendova, 15 milijuna proizvoda, 812 milijuna narudžbi...samo su neke od zabilježenih brojki.
Proslava konzumerizma
Alibabi je u ovome umnogome pomogla i marketinška kampanja koja je ovaj događaj pretvorila u pravi show - miks dodjele Oscara, Super Bowla i njujorške proslave Nove godine.
Riječ je o spoju trgovine, zabave i proslave konzumerizma, a o nivou na kojemu je održan govori i činjenica da su u kampanji sudjelovale i svjetske zvijezde poput Nicole Kidman i Pharella Williamsa.
Za usporedbu, lani su iz Alibabe izvijestili o 18 milijardi dolara vrijednoj prodaji, dok je primjerice lanjski Cyber Monday zabilježio 'tek' 3,45 milijardi dolara.
Ovakav uspjeh tumači se rastom kineskog srednjeg sloja kojeg čini oko 500 milijuna ljudi. Do 2020. predviđa se da će Kina zauzimati preko 60 posto svjetske e-trgovine.
A kako Hrvati stoje s internetom?
Podsjetimo, prema studiji Google Internet Consumer 2017:
• korištenje interneta u Hrvatskoj sporo raste, blizu je točke zasićenja
• značajno manje kupujemo online (46 posto naspram 59 posto)
• oko 60 posto korisnika starijih od 55 godina pristupa internetu mobitelom
• 65 posto ispitanika pretražuje internet na mobitelu (naspram 27 posto 2013. godine)