Zbog sve veće uloge koju na internetu ima video, kućanstva u Europi mogla bi uskoro trebati i dvostruko veće kapacitete za promet podacima od današnjih. Sateliti bi mogli biti dio rješenja
Video će dominirati internetom u budućnosti, zahtijevajući visokokvalitetne usluge bilo kad, bilo gdje i na bilo kojem uređaju. 'To je uzrok dosad neviđene potražnje za kapacitetom, a Cisco predviđa povećanje godišnjeg globalnog IP prometa na više od zetabajta - tisuću milijardi gigabajta - već 2016. godine', rekao je Karim Michel Sabbagh, izvršni direktor SES-a (globalne tvrtke koja se bavi satelitskim širokopojasnim komunikacijskim uslugama), tijekom sastanka vodećih političkih i poslovnih predstavnika Europske unije u Veneciji u sklopu inicijative Digital Venice
'U trenutku kad Ultra-HD televizija postane svakodnevica, to će se povećati. Kućanstva u Europi mogla bi trebati i dvostruko veće kapacitete za promet podacima nego danas', dodao je.
Mogu li se mreže nositi s tim? Mogu li si operateri priuštiti takav promet, ostvarujući minimalnu vrijednost prometa? Jesu li dozvoljene količine emisija stakleničkih plinova prihvatljive? Hoće li građani imati jednak pristup takvim uslugama? Odgovor na ta pitanja nije jasan, smatra Sabbagh.
No, prema njegovom mišljenju, satelitska infrastruktura već je ušla u zetabajt eru te može u budućnosti imati glavnu ulogu u izgradnji optimalne, pametne mreže nove generacije. Pozvao je na suradnju u izradi hibridnih satelitsko-zemaljskih rješenja, koja bi pomogla rasterećenju zemaljskih mreža.
U sklopu rješenja za inteligentno upravljanje mrežom, sateliti su troškovno prihvatljivi za isporuku video sadržaja, uvjeren je glavni tajnik Udruge europskih satelitskih operatera (ESOA) Aarti Holla.
'Povećana HDTV penetracija i pojava Ultra HDTV-a, kao što smo mogli vidjeti za vrijeme zadnjih nekoliko prijenosa Svjetskog nogometnog prvenstva u Brazilu, prikazuje potrebu za razvojem partnerstva i pronalaskom održivih komercijalnih rješenja koja integriraju satelit u složene mreže potrebne za isporuku videa sljedeće generacije. To je jedini način da građani imaju koristi od video sadržaja, bilo kad, bilo gdje i na bilo kojem uređaju', rekao je Holla.