Konkurencija u segmentu satelitskog interneta sve je jača. Zašto se Kina želi uključiti u tu utrku?
Nastojeći dostići Starlink, satelitsku uslugu SpaceX Elona Muska, Kina se suočava s velikim problemom.
Ta satelitska konstelacija već broji blizu sedam tisuća operativnih satelita u orbiti i opslužuje oko pet milijuna korisnika u više od 100 država, prema podacima SpaceX-a.
Usluga je namijenjena ponudi brzog interneta ljudima u udaljenim i nedovoljno pokrivenim područjima, a SpaceX se nada proširiti svoju megakonstelaciju na 42.000 satelita.
Kina cilja na sličan broj: oko 38.000 satelita u tri internetska projekta u niskoj orbiti Zemlje, poznata kao Qianfan, Guo Wang i Honghu-3. Osim Starlinka, europski Eutelsat OneWeb također je lansirao više od 630 internetskih satelita u niskoj orbiti našeg planeta.
I Amazon ima planove za veliku konstelaciju Kuiper, sastavljenu od više od 3000 satelita. Dosad su lansirali samo dva prototipa satelita.
Tri razloga za ulazak u arenu
S tolikom konkurencijom, zašto bi se Kina uopće trudila ulagati novac i trud u takve megakonstelacije? Jedan od mogućih odgovora su kontrola i cenzura. Kina bi mogla htjeti razinu kontrole nad sadržajima kojima njeni stanovnici mogu pristupiti.
Također, mogli bi ponuditi usluge te vrste u dijelovima svijeta za koje Zapad nije zainteresiran ili koji ne žele usluge zapadnih tvrtki, poput velikih dijelova Afrike, Afganistana, Sirije, Rusije...
Huawei je već izgradio 70 posto trenutno dostupne infrastrukture za mreže 4G u Africi. Naravno, tu je i pitanje zaštite nacionalne sigurnosti, naročito u svjetlu uloge koju je Starlink odigrao u ratu u Ukrajini, piše CNBC.