Jedna od zanemarenih poslovnih niša, barem u Hrvatskoj, dalje nastavlja s rastom, a glavni akteri ne vide prepreke te se nadaju uzbudljivoj i još uspješnijoj 2019.
Gejming se prošlih nekoliko godina u Hrvatskoj i dalje smatrao nišnim zanimanjem, no zahvaljujući pothvatima developera koji su na globalnoj sceni postigli velik uspjeh, situacija se polako počela mijenjati - barem u očima javnosti. Nakon što su svi mediji, čak i oni neskloni praćenju gejming scene, pisali o globalnom uspjehu Gamepiresovog SCUM-a.
Unatoč marginalizaciji domaće gejming industrije, ona i dalje nastavlja rasti. Kao što je to bilo prije pet godina, tako je i sada - svakim danom okuplja se sve veći broj mladih timova željnih slave i zarade, veterani nastavljaju uspješno poslovati. Gamepires, koji je sa Croteamom isproducirao svoju viziju Battle royale igre sada ima dovoljno novca da od SCUM-a napravi ono što je oduvijek sanjao.
DIGITALNA ZABAVA
Pobrojali smo deset najboljih hrvatskih videoigara svih vremena
SCUM i Gamepires
'2018. je po svakom zamislivom smislu bila izvrsna za Gamepires. SCUM je postao najprodavanijom hrvatskom igrom do danas, a za 2019. imamo velike, velike planove' komentirala je Tena Žigmundovac, marketing menadžerica iz Gamepiresa. 'Sada nam je najveći zadatak opravdati povjerenje koje su nam korisnici pružili te upornim radom potaknuti daljnju prodaju i popularizaciju naslova među puno širom publikom' nastavila je.
Gamepires definitivno pred sobom ima kolosalni zadatak, s obzirom da je igra jako daleko od dovršenog stadija, no kao što su i najzagriženiji kritičari rekli - SCUM je u ovom stadiju nebrušeni dijamant kojem će sigurno trebati vremena da se usavrši, no kada razvojni tim to postigne, on će biti jedna od najboljih videoigara na tržištu.
'Godina će krenuti selidbom u novi ured gdje ćemo napokon moći zaposliti još ljudi, a onda će nam (nadamo se), produkcija ubrzati i patcheve ćemo moći izdavati još bržim tempom' zaključila je naša sugovornica.
Kad smo već spomenuli Croteam, recimo kakva je situacija kod njih. Mali uvid u planove i želje dao nam je Daniel Lucić, PR i markeding menadžer iz Croteama.
Croteamov imperij nastavlja rasti
'Godina 2018. za nas je bila prije svega ispunjena veseljem.' započeo je naš sugovornik. 'Naime, 2018. godine proslavili smo 25 godina postojanja u ovoj uzbudljivoj, ali vrlo izazovnoj industriji. Godinu je obilježio novi oblik koprodukcijske suradnje Croteama sa studiom Gamepires koji je na tržište izbacio dosad najuspješniju hrvatsku igru - SCUM. Godina će nam ostati u pamćenju i kao ona u kojoj se na tržištu pojavila prva igra iz našeg Croteam Incubatora.'
Croteam, podsjetimo, pored vlastite produkcije sufinancira niz manjih studija koji operiraju u sklopu takozvanog Croteam Incubatora, inicijative koja manjim timovima daje sredstva i stručno vodstvo potrebno za usavršavanje i oblikovanje vlastite produkcije videoigara.
'Što se godine 2019. tiče, od nje očekujemo mnogo novca, ali bit ćemo zadovoljni i samo ako bude zabavna kao protekla.' zaključio je naš sugovornik.
Nanobitova priča o uspjehu ide dalje
'Za Nanobit je 2018. godina bila odlična', rekao je Tomislav Gojević, direktor poslovanja i projekata u toj tvrtci. 'Zabilježit ćemo rast prihoda veći od 100 posto. Najveći uspjeh bile su igre My Story, koje su jako dobro kotirale na ljestvicama igara u SAD-u i Velikoj Britaniji', istaknuo je Gojević.
Izazovi su i dalje zapošljavanje novih zaposlenika, pogotovo iz inozemstva te rastuća konkurencija u svijetu mobilnih igara. U 2019. godini očekuju daljnji rast broja zaposlenih i prihoda. Uz postojeće pripremaju i nove igre.
A što je s malim studijima?
Kako bismo pronašli odgovor na pitanje kako stvari stoje sa studijima koji ne raspolažu sredstvima kao što je slučaj sa Gamepiresima i Nanobitom, priupitali smo grafičara iz malog developerskog tima 2X2 Games, Gorana Mitrovića. 'Rad u 2x2 Games nastavlja se po planu. Već dvije i pol godine radimo na nastavku naše uspješne ratne strategije Unity of Command, sastav tima se nije mijenjao, a cilj nam je 'nastaviti dobru priču'.
U 2019. se nadamo da ćemo dovršiti i izdati igru, imamo ciljeve koje želimo dostići i to je to. Jedini novitet je kolega iz Danske koji je s nama od početka, samo je sada došao raditi i živjeti u Hrvatskoj.' rekao nam je naš sugovornik. 'Radujemo se 2019. i iskreno, uvjeren sam da će biti jednako uspješna kao i 2018., ako ne i više' zaključio je.
Priča se nastavlja
Prema svemu sudeći, kontinuirani rast hrvatske gejming industrije se i ove godine nesmetano nastavlja. Dobra prodanost domaćih videoigara videoigara leži u inovativnosti naših developera, kao i činjenici da se igre ne proizvode za lokalno, već globalno tržište, nudeći našim timovima priliku za puno veću zaradu i širenje poslovanja. Konačno, nakon što je niz skandala i loših poslovnih odluka potresao svijet visoke produkcije koji predvode firme poput Activisiona i Electronic Artsa, manje kompanije koje i u 2019. pamte da se videoigre rade zbog igrača samo mogu nastaviti ići prema naprijed.