NEĆETE VJEROVATI!

Šest gejming ikona temeljenih na pravim osobama

30.11.2014 u 10:02

Bionic
Reading

Saznajte koji glumci, pjevači i ostatak celeb galanterije stoje iza ikoničkih likova iz svijeta videoigara

Glavni likovi u videoigrama vrlo su često rezultat inspiracije. Najveće ikone moderne gejming industrije svoje korijene vuku iz popularne kulture, a u najnovijoj temi donosimo vam pet likova za koje nikad ne biste rekli da su inspirirani onim što njihovi kreatori tvrde.

Prvi na popisu je ljutiti, mržnjom ispunjeni protagonist God of Wara - Kratos, također poznat kao Duh Sparte. Vjerojatno najluđa stvar vezana uz ovog lika njegovi su korijeni. Kreator franšize David Jaffe jednog je dana, navodno, prišao konceptnom umjetniku s ludim planom kako vizualizirati budućeg Kratosa. Prema njegovim riječima, kreativni proces išao je otprilike ovako:

'Poprilično dugo sam razmišljao kako bi Kratos trebao izgledati, no u konačnici sam najviše inspiracije pronašao u Edward Nortonovom liku iz American Historya X, filma u kojem je glumio ogorčenog neonacistu. U filmu ima jedna scena gdje ga policajci uhapse. U njoj točno vidite koliko je lik zapravo nabijen. Pokazao sam baš tu scenu našem umjetniku i rekao 'Ok, vidiš li ovaj osjećaj moći i agresije? Ako možeš nešto tog tipa prenjeti u našeg lika, makar kroz esenciju koja iz njega zrači - te sve smjestiti u svijet drevne Grčke, to bi bilo super.'


Istina, ako svijet God of Wara pogledate iz ove perspektive, jako je teško simpatizirati glavnog lika. Međutim, ono što Nortonov lik i Kratos dijele, duboki je osjećaj gubitka i pokajanja kombiniranog s oznakama na tijelu koje svjedoče njihovim mračnim prošlostima.


Samus Aran, glavna protagonistica Metroid serijala, sve do Super Metroida nije trebala apsolutno nikakvu sofisticiranu karakternu inspiraciju. Radilo se, naime, o paušalnoj i poprilično jeftinoj kopiji Ellen Ripley iz filma Alien. Sukladno s dolaskom novog i moćnijeg hardvera, Nintendo je počeo razmišljati kako bi glavni lik trebao izgledati ispod svog tog oklopa. Duga plava kosa... pretvara se u loptu... ništa lakše. Samusova ženstvena figura inspirirana je ikonom Kim Basinger, dok je 'loptasti dio' korijene vukao od poznatog brazilskog nogometaša Edsona Arantesa do Nascimenta, poznatijeg kao Pelé


Ako mislite da je to čudno, čekajte tek dok čujete tko je poslužio kao inspiracija pri kreiranju poznatog virtualnog avanturiste Nathana Drakea iz Naughty Dogove igre Uncharted. On je temeljen na ni više ni manje nego zvijezdi Jackassa Johnnyu Knocksvilleu. Koliko avanturizmu skloni lopov ima veze s likom koji pri svakoj pojavi na ekranu barem jednom primi udarac u prepone - nismo sigurni. Međutim, Unchartedov dizajner Richard Lemachard tvrdi kako je upravo gore navedeni luđak glavna ikona pop kulture koja je poslužila pri kreaciji Drakea. Na sreću, našeg omiljenog avanturistu inspirirali su i drugi likovi, što donekle objašnjava zbog čega Drake nije pretjerano sklon kupanju u septičkoj jami dok ga u lice gađaju petardama. Sudeći prema Unchartedovoj kreativnoj direktorici, u Drakeu leži malo Caryja Granta, dašak Harrisona Forda te ponešto Brucea Willisa. Ukratko - lik je apsolutno svatko za koga ste kao petnaestogodišnjak mislili da je faca.


Sljedeći u popisu poznatih je antagonist iz Seginog serijala o supersoničnom ježu. Doktor Robotnik brkati je i poprilično zaobljeni mrzovoljni superznanstvenik (ne brkati s Mister Musculom, molimo lijepo) koji obožava loviti šumske životinje i pretvarati ih u opasne robote. Njegova inspiracija je 26. predsjednik Sjedinjenih Američkih Država Theodore Roosevelt. Zajednička osobina zamišljenog Robotnika i nešto manje zamišljenog predsjedika njihova je ljubav prema lovu, s time da je Roosevelt, na žalost, nešto manje životinja pretvorio u ubilačke strojeve.


Jedan od najpopularnijih likova iz Mortal Kombata, Johnny Cage na prvi pogled izgleda kao bjelačka kopija Brucea Leeja. Tip je okretan, gol do pojasa i vrišti kada se tuče. E, pa prevarili ste se! Prema autoru igre Edu Boonu, Cagea je inspirirao belgijski karate i špaga-majstor Jean Claude Van Damme. Konkretno, film iz kojeg je iskočila Cageovska verzija Van Dammea je Bloodsport. Mislim, samo pogledajte ovaj prekrasni filmski plakat i sve će vam biti jasno.


M. Bison, odnosno Balrog, poznati je boksač iz Street Fighter serijala. Međutim, jeste li znali da je ovaj kapitalac temeljen na Mikeu Tysonu? Capcom očigledno nije pretjerano vješt pri maskiranju svojih inspiracija, zar ne?


Za kraj vam donosimo službenu inspiraciju za globalnu gejming heroinu Laru Croft. Njezinim autorima, naime, najveću inspiraciju pri kreiranju agilne pljačkašice grobnica donijela je pjevačica Neneh Cherry. Perceptivniji čitatelji zaključit će da Cherry nema ni grudi ni oštre kuteve kao njezina virtualna verzija, no poanta uopće nije u tome. Crystal Dynamicsovci tvrde da je glavna inspiracija bio zapravo njezin stil odjevanja. Znate, nekad davno kada je na sebi nosila nešto veću količinu odjeće.

Ostatak moćnih utjecaja na poznatu Laru autori su pronašli u Indiana Jonesu, punk-stripu 'Tank Girl' te općeprihvaćenoj činjenici da se dobar dio tinejdžera ozbiljno loži na hrpe poligona.

Izvor: Cracked