Aibo, novo izdanje psa robota predstavljeno krajem prošle godine, dosad je bilo dostupno samo u Japanu. Ako imate 2.899 američkih dolara dobit ćete robota, pse igračke, pločice za označavanje i trogodišnju pretplatu na usluge u računalnom oblaku
Cijena psa-robota Aiba je visoka, ali u ovom izdanju nije baš roba široke potrošnje poput mobitela ili televizora, već više demonstracija mogućnosti postojećih tehnologija, naročito na području senzora i prepoznavanja, već prisutnih u televizorima, kamerama i PlayStationu.
Aibo te i druge tehnologije koristi kako bi bolje razumio svoju okolinu i zapamtio ju, oslanjajući se na umjetnu inteligenciju. Može upamtiti do stotinu lica te temeljem povratnih informacija i interakcija otkriti različite odnose. Ako ga pomazite po leđima, vratu ili nosu to će zapamtiti i u budućnosti bolje reagirati na vas.
Za razliku od sve prisutnijih digitalnih pomoćnika i robota, trebao bi s vremenom razviti vlastitu osobnost temeljem onog što ćete poticati i braniti. Može vas poslušati (ali i ne mora), kao i reagirati prikazom tužnih ili veselih očiju. Drugim riječima, vaš Aibo trebao bi se razlikovati od Aiba vašeg susjeda, iako su potakli s iste proizvodne trake.
Sony je prvog robota Aiba predstavio još 1999. godine. Do 2006., kada je projekt napušten, japanski je proizvođač ponudio još pet izdanja. Prodali su ih 150 tisuća primjeraka.
Isprva ih u Sonyju nisu htjeli zvati psima, ali to nije spriječilo nove vlasnike da se prema svojim Aiboima odnose kao prema članovima obitelji. U pojedinim slučajevima vlasnici su išli u krajnosti kako bi održali svoje robote funkcionalnima. Naručivali su rezervne dijelove na eBayu, pa i održavali sprovode kad ih više nisu mogli popraviti.
Novo izdanje već je prodano u 20 tisuća primjeraka u Japanu, gdje je u prodaji od siječnja. U drugim državama u prodaju kreće od rujna, piše Fortune.