Američka NSA i britanski GCHQ ubacivali su agente u World of Warcraft i Second Life te opsežno koristili Microsoftovu mrežu Xbox Live za neometan digitalni nadzor i praćenje
Dokument iz 2008., naslovljen Exploiting Terrorist Use of Games & Virtual Environments, procurio je u javnost zahvaljujući Edwardu Snowdenu. Objavio ga je Guardian, zajedno s New York Timesom i ProPublicom.
U njemu špijunska agencija upozorava na rizik ostavljanja zajednica igara bez dovoljno nadzora i opisala ih kao 'komunikacijske mreže bogate ciljevima', gdje se mogu skrivati 'pred nosom drugima'.
Zanimale su ih fotografije s profila igrača na društvenim mrežama, njihove zemljopisne lokacije, kao i komunikacija među njima. Igre su smatrane za dobru platformu za hakerske napade.
Također, pokazalo se kako su prikupljale ogromne količine podataka iz mreže igraće konzole Xbox Live, koja okuplja više od 48 milijuna igračica i igrača, a u WoW i Second Life slali su agente, a pokušavali vrbovati i informatore među igračima.
Ubačenih špijuna bilo je toliko da je oformljena posebna skupina kojoj je zadaća bila koordinirati ih, da ne bi smetali jedni drugima.
Dokument ne otkriva jesu li doista uspjeli tako otkriti teroriste, niti koriste li ih uopće za komunikaciju. Navedeno je tek kako su otkrivene poveznice Al Kaide na Xbox Liveu, WoW-u, Second Lifeu i drugim igrama i virtualnim okruženjima. Spominju se i kineski hakeri, iranski nuklearni znanstvenik te članovi Hezbolaha i Hamasa.
I jedan primjer kako su pomoću igara došli do korisnih obavještajnih podataka. Nakon zatvaranja web-sitea na kojem su prodavani podaci s ukradenih kreditnih kartica, GCHQ je uspio pratiti i stupiti u kontakt s prevarantima, koji su posao preselili na Second Life
U Blizzard Entertainmentu, vlasniku WoW-a, tvrde kako nisu dali dozvolu NSA ili GCHQ za prikupljanje podataka u igri, kao i da nisu bili svjesni toga da je digitalni nadzor te vrste bio u tijeku.
Prema navodima u dokumentu, šefove u NSA trebalo je nagovarati na pokretanje nadzora za Xbox Live, Second Life i WoW, zato što su mislili kako zaposlenici u stvari samo traže izliku kako bi mogli igrati tijekom radnog vremena.
Američke obavještajce brinulo je i to što igre mogu ojačati predrasude i kulturne stereotipe. Kao primjer su naveli igru Special Forces 2, koju je razvio Hezbolah, opisavši je kao 'radikalizirajući medij' koji se koristi za novačenje i obuku 'mučenika samoubojica'.
No priznali su kako je Hezbolah tu foru pokupio od US Army, igre koju američka vojska otvoreno koristi za novačenje.