Slušalice Split u potpunosti su bez žica, a poželite li promijeniti pjesmu koju slušate ili glasnoću zvuka, dovoljno je tek zagristi
Najgora stvar koja vam se može dogoditi kad posegnete za omiljenim slušalicama je zapetljana žica. Ako su k tome slušalice bile u torbi, prilikom njihova vađenja vjerojatno ćete zapeti za mnoštvo drugih stvari.
Iako na tržištu postoje i bežične slušalice, one najčešće i nisu u potpunosti bežične jer imaju žicu kojom povezuju lijevu i desnu slušalicu.
No projekt 'Split' u potpunosti se riješio žica i stvorio prve, zaista bežične, slušalice.
Kako piše TechCrunch, projekt Split, iza kojeg stoji američka tvrtka Greenwingaudio, zapravo je bežični glazbeni uređaj koji nije veći od 2,5 centimetara i u sebi može pohraniti 256 MB glazbe, a sastoji se od dvije bežične slušalice.
Za razliku od drugih slušalica, Split se ne povezuje ni sa kakvim vanjskim uređajem, već reproducira glazbu koja je prethodno pohranjena na njemu.
Na slušalicama nema nikakvih gumbića jer se upravljanje odvija gestama, odnosno zagrizom. Split se pali odvajanjem lijeve od desne slušalice, nakon čega svaku slušalicu korisnik stavlja u uho. Jedan zagriz i mijenja se pjesma koja svira, dva i promijenit će se glasnoća.
Kako prilikom žvakanja žvakače gume pjesme ne bi stalno preskakale, dovoljno je dotaknuti prstom desnu slušalicu kako bi se uređaj zaključao.
Ekipa koja stoji iza Splita tvrdi da se na njega mogu pohraniti 24 pjesme te reproducirati tijekom četiri sata.
Za usklađenu reprodukciju na obje slušalice i pravi stereo zvuk, odgovoran je sićušan procesor smješten u objema slušalicama, a koji se temelji na kvarcnom mehanizmu pa njegovi autori tvrde kako je gotovo nemoguće da se zvuk iz lijeve i desne slušalice ne uskladi.
U Greenwingaudiou tvrde da su Split slušalice idealne za sportaše i rekreativce kojima su žice samo smetnja te kako ni prilikom najžustrijeg vježbanja slušalice neće ispasti iz ušiju.
No kako bi Split slušalice postale dostupne širim masama, potreban im je početni kapital. Stoga su na Kickstarteru pokrenuli ambicioznu kampanju prikupljanja čak 435 tisuća dolara (gotovo 2,5 milijuna kuna) koje bi utrošili u daljnji razvoj i proizvodnju.
Na polovici kampanje skupili su tek nešto više od 56 tisuća dolara (315 tisuća kuna), što nije mali novac, ali je daleko od zacrtanog cilja.
Ako im kampanja ipak uspije, Split bi se po cijeni od 149 dolara (oko 840 kuna) trebao naći u prodaji sredinom 2014. godine.