TREND

Spotify prestigao iTunese u Europi

10.11.2014 u 08:37

Bionic
Reading

Prema podacima kuće Kobalt Music Publishing, glazbenici su preko Spotifyja u prvom kvartalu 2014. zaradili 13 posto više nego od prodaje putem iTunesa. Trend je jasan, digitalna prodaja glazbe pada, a moderniji i poželjniji pristup poput onog kojeg pruža Spotify čini se vrlo izglednom budućnosti

'Činjenica da Spotify prestiže iTunes u Europi je vrlo bitan korak', rekao je osnivač i čelnik Kobalta, Willard Ahdritz. Kobalt je inače predstavnik više od šest tisuća glazbenika i umjetnika,  Na iTunese se ne tako davno gledalo kao na jedinstven spas glazbene industrije, no koji nikad nije uspješno kompenzirao pad prodaje glazbe na uobičajenim medijima. Upravo Steve Jobs je bio poznat po izjavi da ljudi 'žele biti vlasnici glazbe', no stvari se polako mijenjaju - barem ako je mislio na 'skupljanje glazbe na vlastitim uređajima'.

Ako je potrošačima omogućen neograničen pristup (pa i uz pretplatnički odnos) glazbi, oni će je radije slušati preko željenih servisa nego plaćati jednokratno za preuzimanje - posebno zbog razlike u cijeni. Naime, mjesečna pretplata na servis poput Spotifyja zna koštati jednako kao jedan kupljeni album preko iTunesa. Računica je jasna - uz sve jeftiniji mobilni internet, nema razloga za popunjavanjem memorije uređaja s glazbom.



Analitičari smatraju da Europa nije reprezentativan uzorak za cijeli svijet, no trend je itekako jasan, a što je bitnije - od vremena Jobsa situacija je drastično drugačija. Povremenih trzaja iz glazbene industrije ipak ima - pjevačica Taylor Swift je nedavno odlučila povući sav svoj sadržaj iz Spotifyja zbog 'neisplativosti'. Ipak, sasvim izgledno je da će se glazbenici koji se ne uspiju prilagoditi novim vremenima kad-tad morati suočiti s trendovima i željama potrošača