E-commerce div eBay objavio je kako za jesen priprema niz noviteta za svoje usluge, kojima će bolje konkurirati Pinterestu, Googleu i Amazonu. Potonji trojac, naime, već koristi fotografije za lakše povezivanje s proizvodima. eBay će svoju implementaciju izvesti u dva segmenta: Image Search i Find It on eBay
Uz opciju Image Search, korisnici eBaya moći će snimiti fotografiju mobilnim uređajem ili učitati neku postojeću iz galerije kako bi pronašli proizvode na servisu koji odgovaraju snimljenom predmetu. Druga značajka, Find It on eBay, omogućit će podjelu slika koje korisnik nađe na webu (i društvenim mrežama) te podijeli tu sliku na eBayu kako bi se našli slični predmeti.
Umjetna inteligencija i strojno učenje
eBay navodi kako su nove značajke izvedene korištenjem strojnog učenja i tehnologija vezanih uz umjetnu inteligenciju, a koje je eBay već integrirao na svojim stranicama. Za kupce ovo znači kako će se uključivanjem većeg broja povećati i vjerojatnost da se u katalogu od preko milijardu predmeta poboljšaju rezultati pretraživanja.
Da stvar ne bi stala tek na 'hvatanju koraka' s konkurencijom, u eBayu navode kako vjeruju da je veličina njihovog kataloga i činjenica da su u tom segmentu stari igrač zapravo velika prednost u ovom segmentu industrije.
'...eBay je pod tehnološkim vodstvom jer ima golemu bazu korisničkog sadržaja (slike predmeta, op.a.) i drugih podataka koje su se godinama akumulirale na servisu. Primjenom tehnologija vezanih uz strojno učenje, eBay će omogućiti brzo i pouzdano iskustvo kupovine (...)', izjavio je Mohan Patt, potpredsjednik odjela Buyer Experience tvrtke eBay.
Konkurencija je - lavovska
Koliko god se eBay potrudio smanjiti značaj toga da tek sada ulaze u prostor prepoznavanja slika predmeta za prodaju, činjenica je da je konkurencija itekako spremna na lavovsku borbu oko e-commerce kolača. Primjera radi, Amazonove mobilne aplikacije koje su spremne već sada, omogućuju trgovinu tako da korisnici snime traženi sadržaj kamerom mobitela ili preko barkoda.
S druge strane, tu je naravno i Google - koji je već godinama imao opciju pretraživanja slika na temelju drugih (Image Search), a što se koristilo za brdo vezanih usluga, ne nužno e-commerce. U travnju ove godine, u Googleu su ipak shvatili da bi trebali biti sličniji servisu Pinterest pa su osigurali lakše pretraživanje modnih predmeta po slikama.
Spomenuti servis je pak u veljači objavio kako njihov sustav za vizualno prepoznavanje spaja više od 150 milijuna korisnika diljem svijeta, uz 100 milijardi 'ideja koje su spremili na servis'. Naravno, nisu sve slike smještene na Pinterest baš vezane uz proizvode, kako je to riječ na eBayu.
eBay kasni, ali je potez i dalje izvrstan
Bolje kasnije nego nikad. Alat za vizualno prepoznavanje traženih predmeta sasvim sigurno će koristiti primarno korisnici mobilnih uređaja, a kako oni već sada čine golemi udio svih internauta, eBay itekako ima opravdanje za uvođenje novih značajki, iako su one možda 'stara stvar' kod konkurenata. Pretraga slikama umjesto riječima mogla bi se pokazati popularnom i kod onih koji eBayu pristupaju s weba, no o tom potom.
Tvrtka navodi kako će noviteti stići na jesen. Za početak će Image Search biti dostupan na platformama iOS i Android, dok će Find It On eBay inicijalno biti dostupan samo na Androidu.