Google je službeno počeo testirati sustav koji će ozbiljno utjecati na svijet marketinških kolačića, no stručnjaci su zabrinuti da tehnološki div iza ideje o korisničkoj privatnosti krije i ideje o monopolu
Google je polako počeo isporučivati svoj novi sustav koji izbjegava korištenje kolačića treće strane pod imenom Federated Learning of Cohorts - skraćeno FLoC. On je, prema Googleu, odgovor na agresivno sakupljanje podataka putem kolačića i prodaju personaliziranog oglasnog prostora. Podsjećamo, agresivna i vrlo invazivna politika odvukla je tehnološkog diva u više navrata na sud, a u trenu pisanja ovog članka sudi mu se u nekoliko država diljem svijeta.
'Vaš preglednik uz FLoC određuje koja 'kohorta' najviše odgovara vašim osobnim preferencijama te vas grupira s tisućama drugih korisnika koji imaju slične internetske navike', kaže Marshall Vale, produkt menadžer Googleovog Privacy Sandboxa. 'Na stranici se samo nalazi skripta koja prepoznaje broj 'kohorte', što je drugačije od kolačića treće strane koji kompanijama omogućavaju praćenje korisnika na više stranica.'
Testiranje nove Chromeove značajke zasad obuhvaća ograničen broj korisnika iz Australije, Brazila, Kanade, Indije, Indonezije, Japana, Meksika, Novog Zelanda, Filipina i SAD-a, nabraja Engadget. Korisnici koji su blokirali kolačiće trećih strana neće imati pristup inicijalnoj fazi testa.
Novi način prodaje reklama na internetu povećao je zabrinutost zbog potencijalnog Googleovog monopola, s obzirom na to da ostatak interneta i oglašivača i dalje koristi stari model sakupljanja korisničkih podataka putem kolačića. 'Google bi mogao potkopati načine zarade i ostvariti nepravednu prednost u digitalnom oglašavanju, pojačavši kompanijinu poziciju na tržištu', komentirali su predstavnici engleske Uprave za konkurenciju i trgovinu u sklopu nedavne studije.
Google je kao odgovor na sve veću zabrinutost tržišnih stručnjaka i pravnika nastavio reklamirati privatnost korisnika koju pruža FLoC, istovremeno šuteći o potencijalnoj neravnoteži koja bi mogla nastati postupnim uvođenjem manje invazivnog, ali kompetitivnijeg sustava sakupljanja korisničkih podataka.