Sustav javnih bicikala u Zagrebu mogao bi zaživjeti već u ljeto 2013. Autori projekta imaju podršku Gradske skupštine, Sindikata biciklista i drugih građanskih udruga. Na potezu je Grad Zagreb koji treba prepoznati sve potencijale tog projekta
Projekt Sustava javnih bicikala za potrebe Grada Zagreba predstavljen je u Gradskoj skupštini u Zagrebu.
Nositelji projekta, Ante Gustin i Krešimir Dvorski, za svoj su projekt već nagrađeni na prvom Startup Weekendu kao autori najbolje poduzetničke ideje.
Sustav javnih bicikala temelji se na kratkoročnom iznajmljivanju bicikala građanima kako bi se lakše kretali kroz grad.
Slične sustave imaju gradovi diljem Europe, a u Hrvatskoj je sa sličnim pilot-projektom započeo Osijek. Međutim, taj projekt nikad nije u potpunosti zaživio.
Javni bicikli u Zagrebu služili bi za lakše kretanje kroz sam centar grada.
Koristili bi se kao dopuna postojećem javnom prijevozu, ciljne su skupine turisti, studenti i mladi kojih u Zagrebu ima dovoljno.
Kako su prilikom predstavljanja projekta istaknuli, za početak rada potrebno im je svega nekoliko mjeseci i ne više od 1,4 milijuna kuna.
U početnoj fazi bicikli bi se u gradu mogli preuzeti na šest do osam mjesta, a u kasnijoj fazi broj 'stanica' mogao bi se i povećati.
Procjenjuju kako bi se takav sustav javnih bicikala isplatio za manje od dvije godine.
'Imamo i dva potencijalna investitora koji su spremni ući u projekt. Trebamo samo postići dogovor s Gradom i možemo krenuti u implementaciju', istaknuo je na predstavljanju Dvorski.
Dodao je kako su prilikom izrade projekta pokušali napraviti u potpunosti hrvatski proizvod. No došli su do zaključka kako bi to bio skup i dugotrajan posao. Stoga su se okrenuli već uhodanom njemačkom sustavu 'nextbike' koji funkcionira u desecima gradova diljem Europe.
Do bicikla jednostavnom registracijom
Sustav se temelji na primjeni smart kartice koja očitava mjesto i vrijeme podizanja bicikla te mjesto i vrijeme vraćanja kada sa tekućeg računa ili kreditne kartice korisnika skida novčani iznos ovisno o trajanju najma.
Registracija korisnika je jednostavna, putem web-stranice, pozivom službi za korisnike, putem mobilne aplikacije, na recepcijama hotela, kioscima ili ZET-ovim prodajnim mjestima.
U planu je da prvih pola sata korištenja bude besplatno kako bi se potaknulo ljude da javne bicikle koriste na kraćim relacijama.
Podršku projektu dao je i predsjednik Gradske skupštine Davor Bernardić koji je istaknuo kako se Zagreb mora više brinuti za bicikliste.
'Korištenje bicikla je stvar kulture, a zadatak je Grada potaknuti ljude da koriste bicikle', istaknuo je dodavši
kako korištenje bicikla smanjuje zagađenost grada i štedi energente.
Autori projekta optimistični su u procjeni kako bi se projekt mogao realizirati već u ljeto 2013. godine.
No za realizaciju projekta moraju dobiti dozvolu Grada za postavljanje 'stanica' te ugovoriti s Gradom najam tih bicikala.
Zasad imaju podršku Gradske skupštine, Sindikata biciklista, ali i drugih građanskih udruga.
Na potezu je Grad Zagreb.