Velike tvrtke redom žure s predstavljanjem novih proizvoda da se ne nađu u sjeni novog iPhonea. Treba li bolji dokaz tomu tko je trenutačno stvarni gazda u svijetu potrošačke elektronike?
Vremena se mijenjaju, rekao bi bi Bob Dylan. Dok je Apple bio puno manji igrač no što je danas, bilo je lakše držati veo tajne oko novih proizvoda i hvatati konkurenciju na krivoj nozi. Sad tehnološke tvrtke pomno prate svaki Appleov potez, nastojeći preteći diva kad i gdje god mogu.
Dosad nismo imali takvu gužvu kakva se stvorila prije dolaska nove generacije iPhonea. Samsung i Sony su iskoristili berlinski sajam IFA kako bi predstavili sijaset novih proizvoda. U srijedu će Nokia i Motorola Mobility vjerojatno predstaviti nove pametne telefone. Dan kasnije, Amazon bi se mogao pojaviti s novim uređajima Kindle.
Sva ta gužva u šesnaestercu nastaje neposredno prije no što će Apple 12. rujna održati konferenciju za medije i, očekuje se, napokon predstaviti famozni iPhone 5. Slučajnost? Nije nemoguće, ali nije baš vjerojatno.
Proteklih godina bilo je uobičajeno premijere novih uređaja održavati tijekom velikih sajmova, kakav je CES u Las Vegasu ili već spomenuta IFA.
Velike tvrtke sad su se povele za Appleovim primjerom, piše New York Times, pa same organiziraju susrete s predstavnicima medija, nadajući se kako će privući što više pozornosti i iskoristiti jesenske premijere kao važan uvod u (pred)blagdansku potrošačku groznicu.
Sve to nadajući se da ih jabučari neće zasjeniti. Osim što bi mogli ostati u sjeni, nije isključeno da bi bili uspoređivani s Appleom pa i optuženi za plagiranje.
Ova je godina u tom smislu posebno napeta. Osim već navedenih tvrtki, Microsoft će 26. listopada na tržište izbaciti novu inačicu Windowsa, zajedno s vlastitim tabletom Surface. Apple bi tijekom jeseni trebao predstaviti i manju inačicu iPada, sa zaslonom dijagonale 7,85 inča (19,9 centimetara).
Raniji izlazak posebno je važan Nokiji, kojoj je uspjeh nove linije pametnih telefona Lumia, na Windowsima, pitanje opstanka na tržištu.
Već se neko vrijeme nagađa da bi, u slučaju da prodaja ostane mlaka agresivnoj kampanji unatoč, nekadašnji div mobilne telefonije mogao ostati bez novca i postati metom preuzimanja. Vjerojatno ne puno više od odjela u Microsoftu.