Najvećom internetskom javnom ponudom dionica od Facebookove u Twitteru se nadaju prikupiti 1,4 milijarde dolara (8,2 milijarde kuna)
Šest godina star servis za mikrobloging trenutačno ima više od 230 milijuna aktivnih korisnika mjesečno i bilježi oko pola milijarde tvitova dnevno. Planira ponuditi 70 milijuna dionica, s rasponom cijene od 17 do 20 američkih dolara (od 100 do 120 kuna).
Ta bi cijena vrijednost kompanije postavila na barem 10,9 milijardi dolara (oko 64,3 milijarde kuna), 9,5 puta više od procjenjene razine prodaje za iduću godinu, piše Bloomberg. Što je niže od Facebooka (12,5) i Linkedina (13,4). Očekuju kako će, nakon što namire banke koje će biti nositeljice javne ponude, prikupiti 1,25 milijardi dolara (oko 7,3 milijarde kuna).
Nije loše za kompaniju koja još uvijek nije profitabilna, unatoč tome što su više nego udvostručili godišnji prihod. Nadaju se kako će im popularnost na mobilnim uređajima pomoći u privlačenju oglašivača i povećanju prihoda.
Prosječni prihod po korisniku upola je manji od Facebookovog. Oko tri četvrtine najaktivnijih tviteraša koriste ga putem mobilnih uređaja, a uz te uređaje vezano je i više od 70 posto prihoda od oglašavanja, u čemu šiju Marka Zuckerberga i ekipu.
Twitter nižom početnom cijenom želi izbjeći ponavljanje situacije u kojoj se našao Facebook, cijena čije dionice je brzo skliznula ispod razine IPO-a i vratila se iznad nje tek nakon više od godinu dana.
Pokaže li se IPO uspješnim, mogao bi povratiti povjerenje ulagača u internetske kompanije, poljuljano nakon niza izlazaka na burzu kapitala koji se nisu baš pokazali uspješnima.