Hrvatska udruga banaka odlučila je i sa svoje strane upozoriti korisnike da ne nasjedaju na online prevare, a kojih je u ovo predblagdansko doba sve više i više
Na online prevare upozoravamo vas svakodnevno, no jednom kada nasjednete, povratka često nema. Prije koji dan žena u Puli prodavala je štapni mikser pa ostala bez nekoliko tisuća kuna, žena u Slavonskom Brodu zbog online romanse ostala je bez više od 100 tisuća kuna, a slično se dogodilo i jednoj ženi u Rijeci. Primjera je nebrojeno, a na svakom od korisnika interneta je da pazi na ono što radi online.
Zbog porasta prijevara i znatno većeg broja lažnih web oglasa u vrijeme pojačane predblagdanske kupnje, Hrvatska udruga banaka upozorava korisnike platežnih kartica da provjere vjerodostojnost oglasa koji privlače na iznimno povoljnu on line kupnju, ali ih izlažu zloupotrebi i neovlaštenom uzimanju osobnih podataka. Objavu HUB-a prenosimo u cijelosti.
Naime, na stranicama društvenih mreža pojavljuju se oglasi koji zlonamjerno upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe (obuće, odjeće i drugih predmeta) - "HOT SALE", "80% OFF", "Discount Sale" ponude i slično.
Otvaranjem poveznice na takvim oglasima od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima "http" , umjesto "https".
Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su je naručili, kupci ne dobivaju. Na taj način otuđeni podaci korisnika mogu se od strane lopova koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili.
Stoga ovim putem upozoravamo korisnike da pri kupnji na internetu obavezno:
- sami upisuju web adresu prodajnog mjesta
- nikada na web adresu prodajnog mjesta ne dolaze putem poveznica (linkova) sa stranica društvenih mreža ili putem sličnih poruka
- prije unošenja podataka o kartici provjere ima li internetska adresa na početku sličicu neotključanog lokota i počinje li s: "https", kao u primjeru
- klikom na sličicu lokota provjere pripada li URL adresa prodajnom mjestu.
Na taj način korisnici će izbjeći troškove za transakcije koje nisu izvršili.