Posjetitelji će pomoću njih ulaziti na festival i kupovati piće i hranu samo jednim potezom ruke ispod senzora, a organizatori će znati koji je koncert bio najposjećeniji
Nekoliko glazbenih festivala u Europi ovog će ljeta uvesti digitalne narukvice za posjetitelje, koji će pomoću njih ulaziti na festival i plaćati piće i hranu jednostavnim potezom ruke ispod senzora. Narukvice su po izgledu slične onima koje možemo vidjeti i na festivalima u Hrvatskoj, ali će ove imati jednu bitnu razliku, a to je da će imati ugrađeni čip pomoću kojeg će se očitavati svi važni podaci.
Ovakve se narukvice koriste na glazbenim festivalima u Americi od prošle godine i do danas ih je na raznim događanjima, uključujući festivale Coachella i Lollapalooza koristilo preko milijun posjetitelja. Posjetitelji će prilikom kupnje ulaznice dobiti digitalnu narukvicu u čiju memoriju će biti spremljeno ime kupca te količina novca uplaćena za piće i hranu. Osim toga, na monitorima će se za vrijeme trajanja festivala u svakom trenutku moći vidjeti gdje se tko nalazi. Upravo je ta stavka potaknula veliku raspravu jer mnogi smatraju da je to povreda privatnosti posjetitelja. S druge pak strane, proizvođači ovakvih narukvica tvrde kako narukvice prikupljaju daleko manje podataka od onih koje ljudi inače daju za kartice za bodove u trgovinama i supermarketima.
Organizatori festivala od ovakvih narukvica imaju korist u poslovnom smislu. Narukvice će, kako navode, smanjiti redove i gužvu, posjetitelji neće sa sobom morati nositi veće količine gotovine, a oni će dobiti odličnu povratnu informaciju o posjećenosti. Naime, zahvaljujući monitorima, organizatori će znati koliko je točno posjetitelja bilo na kojem koncertu i koji je bend najpopularniji na festivalu, što je često vrlo teško odrediti kada u isto vrijeme nastupa po nekoliko izvođača.
Prvi europski festival koji će ovog ljeta uvesti digitalne narukvice je nizozemski Eurosonic Noorderslaag, a idućeg ljeta dobit će ih posjetitelji slavnog Glastonburyja.