šire se snimke

Video: Asteroid koji je jurio prema Zemlji izgorio u spektakularnoj vatrenoj kugli

05.09.2024 u 08:18

Sićušni asteroid koji je krenuo prema Zemlji izgorio je u 'spektakularnoj vatrenoj kugli' iznad Filipina, objavila je Europska svemirska agencija (ESA)

Svemirsku stijenu veliku tek oko metar uočila je istraživačka tehnologinja Jacqueline Fazekas u arizonskom Catalina Sky Surveyju tek u srijedu ujutro. Označen kao 2024 RW1, predviđalo se da će asteroid izgorjeti u atmosferi.

Nekoliko agencija i svemirskih promatrača amatera, uključujući NASA-in ured za koordinaciju Planetarne obrane, potvrdilo je da je bezopasni asteroid izgorio iznad Filipina oko ponoći po lokalnom vremenu (u 16:40 UTC u srijedu), piše Independent.

Takvi asteroidi male veličine često udaraju u Zemlju, ali se rijetko primijete prije udara.

'Obližnja tropska oluja Yagi/Enteng otežat će promatranje vatrene kugle', upozorila je ranije ESA. Ali vedrije vrijeme omogućilo je ljudima u blizini otoka Luzon na Filipinima da uoče goruću svemirsku stijenu, a mnogi su podijelili fotografije i videozapise spektakularnog događaja na društvenim mrežama.

Ljudi rijetko mogu vidjeti asteroid prije udara

'Ovo je tek deveti asteroid koji je čovječanstvo uočilo prije udara', objavila je ESA na X-u. Planetarni obrambeni sustavi za otkrivanje i praćenje asteroida blizu Zemlje koji predstavljaju potencijalni rizik za naš planet postali su prioritet u posljednje vrijeme.

Svemirske agencije, uključujući NASA-u, testiraju metode za borbu s takvim opasnim asteroidima.

NASA-ina misija Dart 2022. srušila je raketu koja je letjela brzinom od oko 6,6 km/s u asteroid veličine nogometnog stadiona Dimorphous kako bi testirala izvedivost skretanja takvog svemirskog kamenja s njihovih putanja prema Zemlji. Kina također planira misiju skretanja asteroida do 2030. godine.

Velike svemirske stijene na putanji prema Zemlji predstavljaju ozbiljnu prijetnju, no čak i one manje koje izmiču otkrivanju mogu uzrokovati značajnu štetu životu i imovini.

Eksplozija meteora u Rusiji ozlijedila više od 1500 ljudi

Prije više od deset godina meteor od 20 metara, koji se kretao brzinom od preko 18 km/s, eksplodirao je iznad ruskog grada Čeljabinska, uzrokujući snažnu eksploziju s energijom više od 30 atomskih bombi.

Eksplozija meteora ozlijedila je više od 1500 ljudi razbijenim staklom i oštetila zgrade.

Dok znanstvenici diljem svijeta rade na katalogiziranju svih asteroida većih od kilometra, postoji šansa da neki manji s vremena na vrijeme proklizne kroz mrežu. NASA planira lansirati novi infracrveni teleskop nazvan NEO Surveyor koji će tražiti takvo svemirsko kamenje u blizini Zemlje.