Vrijeme koje protekne između prijelaza na novi model iPhonea u Sjedinjenim Državama se povećalo tijekom proteklih nekoliko godina
Tvrtka za istraživanje tržišta Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) tvrdi kako se vlasnicima iPhonea u SAD-u više ne žuri toliko zamijeniti svoj pametni telefon najnovijim modelom.
Ljudi koji su zamijenili stari iPhone novim dulje su čekali na zamjenu nego ranije. Za 12 mjeseci završno s lipnjem 2013. godine 34 posto iPhonea bilo je bare dvije godine staro pri zamjeni. No od lipnja 2014. ta se brojka popela na oko 50 posto.
U CIRP-u su do podataka došli temeljem istraživanja blizu tri tisuće Appleovih korisnika u SAD-u.
Proizvođači pametnih telefona poput Applea ovise ne samo o kupcima koji nikad nisu nabavili neki od njihovih proizvoda, već i o onima koji mogu postojeći model zamijeniti novim. No, kako bi to funkcioniralo potrebno je napraviti uređaj zbog kojeg će se isplatiti posegnuti u novčanik i riješiti se dosadašnjeg mobitela.
Do usporavanja je došlo zbog dva razloga, smatra suosnivač CIPR-a Josh Lowitz. Prvi je usporavanje inovacija i novih značajki zbog kojih se mora imati baš iPhone. Drugo, ljudi su kupovali mobitele uz dvogodišnje ugovore. Kad bi ti ugovori istekli, došlo bi vrijeme za novi model.
Ali telekom operatori su promijenili taktiku i sve češće prisiljavaju kupce na plaćanje pune cijene pametnog telefona. Dobra strana takvog pristupa je to što nabavite novi mobitel svake godine, no to nije nešto što kupcima nužno odgovara. Kad su već platili punu cijenu, radije ga iskoriste do maksimuma. Stoga nemaju razloga brzo nabavljati nove modele.
Više:CNET