Naziv web trgovca godine 2016. osvojila je trgovina eKupi.hr dok su najboljima u kategorijama Omni channel i Pure player proglašeni Sonusart.hr i Gizzmo.hr. Nagrade za izvrsnost u web prodaji dobilo je 13 trgovina
Za titulu web trgovac godine 2016 natjecalo se 50 web trgovina, a izboru pobjednika doprinijelo je 34.601 anketiranih hrvatskih online kupaca koji su podijelili svoje iskustvo pri kupovini u 328 domaćih i inozemnih trgovina.
Ukupnu pobjedu odnijela je trgovina eKupi.hr, prva i u kategoriji Internetski trgovački centar, a i prošle godine bila je pobjednica ovog natjecanja. Najboljim trgovinama u kategorijama Omni channel (višekanalna prodaja) i Pure player (prodaja isključivo putem weba) proglašeni su Sonusart.hr (Omni channel) i Gizzmo.hr (Pure player).
'Svi prijavljeni trgovci učinili su važan korak naprijed u svom razvoju i kvaliteti iskustva kupovine. Najbolje poslovne prakse trgovaca na webu odabrali smo temeljem tehničke savršenosti i iznimne korisničke podrške, a konkurencija je s obzirom na rast web trgovine u Hrvatskoj svake godine sve oštrija', rekao je Darko Dujić, izvršni direktor tvrtke Ceneje.
Prema glasovima potrošača, na prvom mjestu je Salonatech.com. Drugo mjesto zauzeo je Printink.hr, a treće Pinkpanda.hr.
Nagrade za izvrsnost u web prodaji dobilo je 13 trgovina. U kategoriji Audio i video pobjedu je odnijela trgovina Sonusart.hr, u kategoriji Automobilizam pobijedila je trgovina Silux.hr, a u kategoriji Dječja oprema i igračke nagrađena je trgovina Emporium.hr.
U kategoriji Dom i vrt pobijedila je trgovina Emmezeta.hr, u kategoriji IT, elektronika i tehnika Conrad.hr, a u kategoriji Kućni ljubimci Zooplus.hr.
Najbolja trgovina u kategoriji Ljepota i zdravlje je Alternativa-webshop.com, u kategoriji Odjeća i obuća Dobra-macka.com dok je u kategoriji Sportska odjeća, obuća i oprema nagrađen Ferivisport.hr.
Najbolja web trgovina u kategoriji Osiguranja je Allianz.hr, u kategoriji Telefonija Gizzmo.hr, a u kategoriji Zabava Partypops.hr.
Istraživanje Shopper's Mind, koje je za tvrtke Ceneje i sMind provela agencija Valicon, pokazalo je kako je Hrvatska prema utjecaju interneta i na njemu prikupljenih informacija prije odluke o kupovini iznad prosjeka Europske unije. Internet ima značajan utjecaj na cjelokupnu djelatnost trgovine, ne samo one na webu, već i na tradicionalne kanale prodaje.
Većina (gotovo 90 posto) hrvatskih korisnika interneta se prije kupovine informira o proizvodu ili usluzi, pri čemu koriste različite kanale. Prevladavajući izvor informacija još uvijek su internetske tražilice poput Googlea (61 posto), koje sustižu i online uspoređivači: 55 posto ispitanika prije kupovine uspoređuje proizvode dok njih 26 posto uspoređuje cijene.
Okvirni iznos kupovine kod 65 posto web kupovina je 350 kuna ili manje. Trećina kupaca plaća PayPalom, 28 posto pouzećem, a 16 posto kreditnom karticom.
Igor Martinović iz Jeftinije.hr na konferenciji je istaknuo kako je vidljiv napredak online kupovine u odnosu na istraživanje iz prošle godine te da su ulaganja sve veća.
Kako su u 2016. na tržište došla i dva nova velika igrača koji ciljaju regionalno, Martinović očekuje da će uz njihova ulaganja, ali i rast povjerenja u online kupnju te isticanje pouzdanih online trgovaca, doći do još značajnijeg rasta cijelog sektora e-trgovine. 'Očekuje nas veći broj novih manjih web trgovina koji će napredovati na istom valu ulaganja', smatra Martinović.