Poslovni i svakodnevni život u sve većoj mjeri ovisi o pouzdanoj i stabilnoj internetskoj vezi te dostupnom signalu Wi-Fija. Pokazat ćemo vam kako se izvući iz situacija kad Wi-Fi zakaže
Donosimo pregled nekih od najčešćih problema s kojima se možete susresti pri korištenju Wi-Fi mreže u stanu, kući ili uredu, kao i savjete kako ih riješiti.
Slab ili nikakav pristup internetu u pojedinim prostorijama
Wi-Fi za prijenos podataka koristi radio valove, koje vaš router emitira u svim smjerovima s lokacije na kojoj se nalazi. Stoga pozicioniranje routera nije trivijalna stvar koju možete zanemariti ako želite dobru pokrivenost.
Općenito govoreći, što je router bliže središnjem dijelu prostora kojeg treba pokriti signalom, to bolje. Pazite da ga ne postavite uz nosive zidove, kao i uz velike metalne objekte i u blizini drugih elektroničkih uređaja.
Ako router ima vanjske antene, pokušajte regulirati njihov položaj. U pojedinim okolnostima moguće je kako će biti razlike između potpuno uspravnog i potpuno vodoravnog položaja.
Ništa od navedenog ne pomaže? Moguće je kako je vaš router preslab za objekt koji pokušavate pokriti signalom. Razmotrite nabavku repetitora i pojačivača signala koje ćete strateški rasporediti po stanu ili kući.
Veza je spora posvuda
Provjerite prvo s vašim pružateljem usluga pristupa internetu ima li problema u radu.
Ako to nije slučaj, pogledajte je li Wi-Fi kanal kojeg trenutno koristite zagušen. Prebacivanje na drugi kanal bi moglo riješiti problem.
Ako ne, pokušajte vratiti router na tvorničke postavke. Na većini tih uređaja nalazi se tipka Reset koju možete pritisnuti iglom ili spajalicom. Zadržite pritisak 30 sekundi i potom pustite router da se ponovno pokrene.
Jedan uređaj se ne može povezati na Wi-Fi
Pokušajte ručno ugasiti Wi-Fi na spornom uređaju i nakon nekog vremena ga ponovno uključiti. Potom pokušajte isti postupak s routerom. Isključite ga iz struje i ponovno uključite nakon 30 sekundi.
Ukoliko to ne upali, možete probati obrisati Wi-Fi mrežu s popisa bežičnih mreža na spornom uređaju i ponovno se se spojiti.
Koristite li Microsoftov operativni sustav Windows 10, upogonite značajku Wifi troubleshooting. Na Macu možete posegnuti za značajkom Wireless Diagnostics.
Ako i dalje ne radi, ponovno pokrenite sporni uređaj.
Nijedan uređaj ne može se spojiti na Wi-Fi
Probajte spojiti laptop ili računalo izravno s routerom pomoću kabela Ethernet. Ako veza radi, nešto ne štima s routerom. Ako ne, imate problema s povezivanjem s internetom. Nazovite pružatelja usluga pristupa internetu i zatražite pomoć.
Također, pokušajte resetirati router.
Mreža Wi-Fija je nestala
Ovo se može dogoditi ako se vaš router sam resetirao. Ako vidite nezaštićenu mrežu s nazivom vašeg routera ili brenda uređaja, to bi mogla biti vaša. Spojite se Ethernetom izravno na router i konfigurirajte ga iznova.
Ne vidite mrežu? Spojite se izravno na router i vidite ima li internetsku vezu.
Mreža je spojena, ali nema pristupa internetu
Prvi korak: resetirajte router. Drugi korak: resetirajte uređaj na kojem imate problema. Nije pomoglo? Spojite se izravno na router Ethernetom. Ako veza radi, router gotovo sigurno ne funkcionira kako bi trebao.