Eto, i to smo dočekali. Rovovski patentni rat proširio se i na velike kompanije u društvenim medijima. Na meti bi se mogle naći i druge tvrtke
Tužba podnesena saveznom sudu u kalifornijskom San Joseu označava značajnu eskalaciju sukoba koji već neko vrijeme trese svijet pametnih telefona i tableta, a u kojemu su jedni drugima za vratom divovi poput Applea, Microsofta i Motorol, piše Reuters
U tužbi su ustvrdili kako je Facebook bio jedan od najgorih siteova za oglašavanje prije no što su primijenili Yahoove ideje te naveli kako je Mark Zuckerberg i sam priznao kako dizajn njegove društvene mreže nije novost, kao i da je temeljen na zamislima drugih.
Samo dva od deset spornih patenata izravno su povezana tehnologijama društvenog umrežavanja. Većina je usredotočena na oglašavanje online, uključujući i metode sprečavanja prevare klikom, zaštite privatnosti i prilagođavanja informacija za prikaz na web stranicama.
Zasad još nije poznato hoće li tužiti i druge tvrtke koje se bave društvenim medijima. Puno toga ovisi o tome kako će sud definirati patente. No ako dobije spor protiv Facebooka ili ishodi nagodbu u svoju korist, to će Yahoo vjerojatno ohrabriti na daljnju akciju.
Klasična obrana od takvih tužbi sastojala bi se od protutužbi temeljem patenata u vlastitom vlasništvu. No Yahoo posjeduje daleko više patenata od Facebooka - više od 3.300 naspram 160.
Yahoo je odlučio iskoristiti osjetljiv trenutak Facebooka - vrijeme kad se priprema za inicijalnu javnu ponudu dionica, koja bi vrijednost mogla dići do fantastičnih stotinu milijardi dolara (oko 570 milijardi kuna).
U Facebooku kažu da su za tužbu doznali putem medija. Razočarani su što je dugogodišnji partner, koji je - prema njihovu mišljenju - imao značajne koristi od Facebooka, posegnuo za sudskom parnicom.
U Yahoou su, pak, uvjereni u pobjedu, iako žale što je spor morao završiti na taj način.
Prvi ozbiljan potez po kojem će novi šef Yahooa Scott Thompson, koji je kormilo tvrtke preuzeo u siječnju, biti zapamćen smatra se znakom slabosti nekadašnjeg internetskog pionira i diva.
Umjesto da se pozabavi pronalaženjem načina kako se nositi s Facebookom, Googleom i drugim tvrtkama koje mu preotimaju oglašivačke prihode, odabrao je taktiku bacanja klipova pod noge konkurenciji.
Krajem prošlog mjeseca, Yahoo je objavio kako je od Facebooka zatražio plaćanje naknade za svoje patente. Druge su tvrtke, naveli su, već prihvatile slične sporazume.
Marku Zuckerbergu povlačenje po sudu, u vrijeme kad se sprema od ulagača zatražiti ogromne količine novca i tvrtku izlistava na burzi, baš i ne treba. Stoga je moguće da će pokušati problem riješiti izvansudskom nagodbom pristajući i na nepovoljnije uvjete no što bi to inače bio slučaj.
Yahoou ovo nije prvi put da poseže za takvom taktikom. Iskusio ju je već Google, koji je pristao dati Yahoou svoje dionice devet dana prije no što je izlistan na burzi 2004., kao naknadu za korištenje patenata.
Sad su angažirali istu odvjetničku tvrtku, Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan, koju Google i druge tvrtke koriste u brojnim sporovima vezanim uz pametne telefone s operativnim sustavom Android. Među klijentima im je i kompanija Zynga, poznata po igrama poput FarmVillea.