INFLUENCERI

Zaboravite skupe stvari: Evo što vam treba za uspješan početak profesionalne karijere na YouTubeu ili Instagramu

13.10.2019 u 08:01

Bionic
Reading

Koliko god vam govorili suprotno, za početak karijere na popularnim društvenim mrežama ne trebate ni skupu opremu ni veze u industriji

Hrpe followera, slike u medijima, popularnost - sve stvari kojima raspolažu influenceri na društvenim mrežama izgledaju kao nešto što se steklo nakon godina i godina poslovanja u struci, no istina je malo drugačija.

Sve što vam je potrebno za uspon među najveće je, barem na početku, obični smartfon. Njih više-manje imaju svi i velika je šansa da je upravo vaš uređaj dovoljan za početak rada. Nakon što vam sredstva to dozvole moći ćete investirati u bolju (skuplju) opremu, no za početak ona nije potrebna. Prema izvješću Business Insidera, neki od najvećih influencera, poput Benjija Travisa, koji je u poslu dulje od deset godina, ili novijih zvijezda, poput Jennelle Eliane Long, kojoj je za uspon trebalo manje od mjesec dana, počeli su iznimno skromno te tvrde da za početak putovanja novac uopće nije bitan.

Jennelle Eliana Long svoju je karijeru započela s trideset dolara vrijednom aplikacijom LumaFusion i iPhoneom X te je putem Instagrama došla u kontakt sa svojim omiljenim brendovima i privukla potencijalne sponzore.

Kako početi ako ne raspolažete s puno novca?

Poduzetnik Benji Travis već neko vrijeme savjetuje mlađe kolege o proširivanju publike na YouTubeu. On tvrdi da oprema ne predstavlja skoro nikakvu prepreku za početak, čak ni među vloggerima. S njime se potpuno slaže njegova supruga Judy Travis, poznata beauty vloggerica, koja se sjeća da je svoja prva videa na YouTubeu snimila pomoću kamere koja košta manje od 50 eura te za koju je umjesto stativa koristila prazne kutije cipela.

Prvih tisuću pratitelja na YouTubeu

Travis tvrdi da je ključ u radu s nekoliko kanala - on osobno vodi četiri kanala koji okupljaju oko 3,8 milijuna pretplatnika. Pravi zadatak je, prema njemu, doseći tisuću pretplatnika na YouTubeu te samim time dobiti priliku prijaviti se na YouTubeov program za partnere i početi zarađivati postotak zarade od reklama. Jedna stvar u koju je siguran je, doduše, ta da se do uspjeha ne dolazi brzo i da za sve, kako god okrenuli, treba jako puno truda i rada. Sve se vrti oko dobre ideje, kvalitetnog brendiranja i sadržaja koji potiče gledatelje da se ubrzo vrate po novu epizodu.

NE DAJTE IM PODATKE

Povećajte sigurnost vašeg omiljenog smartfona uz pet korisnih trikova

Pogledaj galeriju

Skup softver? Moćno računalo?

Senzacija s YouTubea Jennelle Eliana Long nakon objave prvog videa u mjesec dana sakupila je 1,6 milijuna pretplatnika i tvrdi da joj je za cijeli posao bio dovoljan iPhone X. Štoviše, u intervjuu u Business Insideru rekla je da do početka karijere na YouTubeu nije imala nikakvog iskustva u snimanju videa te da je nakon osnivanja vloga jedino kupila aplikaciju za obradu videa vrijednu 30 dolara pod imenom LumaFusion.

Ukratko - Long je izvrstan dokaz da vam ne treba skupa oprema da biste privukli publiku na YouTubeu.

Kako kontaktirati s velikim brendovima? Izravnim porukama?

Jeste li razmišljali o izravnim porukama na društvenim mrežama? Ne, ozbiljno. Zvijezda YouTubea Alisha Marie, koja je do danas privukla osam milijuna pretplatnika, rekla je da je većinu sponzorskih ugovora pribavila kontaktiranjem s brendovima preko sustava za izravne poruke na Instagramu. Štoviše, ona nije jedina koja ovakvu vrstu komunikacije smatra dobrom idejom. SeatGeekov voditelj influencerskog marketinga Ian Borthwick složio se s time da direktno kontaktiranje s brendovima putem Instagrama predstavlja jako dobar način izražavanja zanimanja za neki brend.

Nije sve u novcu

Poanta dobrog početka influencerske karijere upravo je zbog svega ovoga više u organizaciji, radnoj disciplini i pažljivom planiranju nego u pribjegavanju skupe opreme. Ako vam posao pođe za rukom, novac koji ćete zaraditi vrlo će lako omogućiti kupnju skuplje opreme i nabavku stvari koje se na prvi pogled činile nužnima. Uostalom, ako znate što radite, imate hrabrosti kontaktirati brendove i znate kako privući i zadržati publiku - skupa kamera i studijska rasvjeta uopće neće biti presudne za vaš konačni uspjeh.